onsdag 11 september 2013

Support = stöd?

Jag har ringt supporten igen. För som jag sa trallallala så funkar det fortfarande inte!!! (kräks nu lite på mattan... Supportpersonen kommer i denna text att kallas för S). Och han sa... ja, vad fan sa han nu då? Jo, att datorn har varit på reparation och dom kunde inte hitta något fel.
Jag: "Jaha... just det, och vad gör jag nu då,  för det fungerar fortfarande inte? Det konstiga är att när jag trycker på alt och internetuppkopplingen så hoppar den igång ibland.
S: "Det var underligt. Vänta lite så ska jag kolla vad som skrivits tidigare" knappetiknappetiknapp... "nej, det står att dom har felsökt och att det inte finns något fel".
Jag: "Jo, jag hörde att du sa det och jag vet att det står det. Men den fungerar fortfarande inte. Dom kanske inte lät den stå och gå ner i viloläge. Det är då problemet uppstår?" 

Då S i andra änden fortsätter att i stort sett läsa innantill från sina manualer så fortsätter jag med: "jag fick med ett underlag där det stod att jag kunde meddela via email om jag inte var nöjd. Det finns ingen email noterad någonstans". S rabblar härpå upp en epostadress med en hiskelig fart. "Sen undrar jag..." fortstätter jag, för jag är ju lång ifrån klar "så står det att man kan meddela via en servicesida men den fungerar inte för den tar inte datumet.
S: "Öh... nej, det hakar upp sig ibland, man måste trycka på almanackan intill"
Jag: "Jo, jag vet men det fungerar ändå inte".
S: "Nej, vi får kanske felanmäla det..."
S säger sedan att jag måste kolla datorn mot ett annat nätverk. "Jaha, men varför fungerar alla andra datorer här hemma då? frågar jag.
S: "Det kan jag inte svara på".
Jag: "Förresten, kan du förklara för mig varför skrollen på den här datorn går år fel håll?
S: "Nej, det kan jag inte svara på. Har det hänt nu?"
Jag: "Det kan JAG inte svara på. Jag upptäckte det nyligen."
S: "Nej, jag vet inte om det är så på den här typen av dator"
Till slut vet jag inte vad jag ska säga längre.
Jag: Suck!, jag tycks inte komma längre. Hej...
Här hör jag hur han rabblar sitt "tack för samtalet och ha en bra dag" innan jag trycker av.

Jag upplever att jag får fler frågor än svar från supporten. Det kanske är som i Matrix,  att jag befinner mig i en illusorisk simulerad verklighet och att det är jag som  i själva verket är supporten och han är jag... eller nåt. Märker ni att jag sakta men säkert håller på att förlora förståndet?
Nu har jag skickat ett meddelande till Acers mailadress som jag fick och även till netonnet. Netonnet har erbjudit sig att ta in datorn. Bra där! Kan ju ha att göra med att jag undrade om dom hade något att säga om saken innan jag går vidare till ARN.

Vi fick också våra nya telefoner idag. Inte två som det var sagt, utan tre! När det nu går så många människor arbetslösa där ute, varför råkar jag då på dom som inte borde ha sitt jobb?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Det är tråkigt att höra om de problem du upplever med din dator. Jag vill gärna hjälpa dig att se över detta ytterligare. Du får gärna maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com med ditt kvitto/ordernummer och en beskrivning kring vad som skett.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson, kundombudsman NetOnNet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Zandra och tack! Jag ska skriva ihop en novell som du kan få läsa :)

      Radera