måndag 16 september 2013

Teknik...

...betyder enligt Wikipedia konst, skicklighet eller hantverk som är metoder att minska behovet av fysisk eller psykisk belastning. HA, HA, HA! Min psykiska belastning är på bristningsgränsen p.g.a teknik!

Vilken tur att jag "slutade jobba" hos AF och AK för jag har fortfarande fullt upp med allt teknikstrul. Torsdagen den 5 september ringde jag ju Telia som - till slut - skulle se till att flytta över mitt mobila Halebopabonnemang till Telia. Jodå, nu skulle det gå så bra så. Vi rabblade namn och nummer för det muntliga avtalet och killen lovade att skynda på det hela.
I slutet på förra veckan fick jag ett nytt simkort. Om det var det fasta abonnemanget eller ett kontantkort framgick inte. Okej, tänkte jag. Nu kommer väl nya telefonen snart också då (som jag beställt i samma veva). Men icke. Inte heller denna dag fanns något i brevlådan, så det var bara att ringa till Telia igen. Och vad får jag höra. "Det verkar vara något fel. Det står att beställningen har blivit annulerad för att kortet ligger på Halebop."
Här svimmade jag av ett tag på golvet i en timme (två sekunder) ungefär, stirrade i taket, tuggade lite fradga och svarade sedan: "men det var ju förra samtalet! Det har vi ju löst och en ny beställning gjordes!!" "Vänta lite så ska jag kolla". Och hon kollar och det är bara att konstatera. Beställningen finns inte!!! "Men det rabblades ju ett muntligt avtal. Finns inte det heller?" frågar jag fast jag vet att dessa avtal inte är till för kunden utan för Telia.

Nej, naturligtvis finns inte ett skit någonstans och jag börjar fundera på om jag verkligen ringde till Telia eller om det var till Telenor? Jag börjar även fundera på om jag är med i en film - typ Truman show!
Så då gör vi om beställningen igen! Rabbel, rabbel...  Sen frågar jag hur vi gör för att lägga över mitt telefonnummer. Då finns två val: att dom lägger över det när telefonen anländer (kan bli vilket år som helst) eller att dom lägger över det direkt. "Direkt" säger jag snabbt, högt och tydligt för jag har inte lust att ringa varje vecka. Och bara för det så måste vi göra om det muntliga avtalet ännu en gång! Dom måste älska min röst så många inspelningar som dom nu har.

Jag väntar även på att Acer ska svara på mailet som jag skickade. Vilket dom skulle göra nästkommande dag. Det var tre dagar sedan!

Men som en liten, liten uppvägning så kan jag meddela att de nya hemtelefonerna som levererades fungerar!  Bra där Tele2! Men fan vet om man vågar ropa hej. Lite irriterande också med alla samtal och flyttande av router samt alla tester när det var telefonerna det var fel på!

Medan jag sitter här och skriver så piper det till i mobilen. Jaha, men nu kanske dom har flyttat över det fasta abonnemanget, tänker jag och tittar. Jag får ett meddelande om användaruppgifter till Telia Homerun. Jag försöker logga in. Tre gånger. Det går inte! *spelar läpp....*

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , >

8 kommentarer:

lilah sa...

Herregud...

Baronessan sa...

Ja, det är det man säger och sen stoppar man huvudet i toastolen och spolar tre gånger. Inget hjälper!

Emileitha/Tarja sa...

Låter ju inte klokt...

Baronessan sa...

Nej, jag tror att jag är hemsökt. Får nog leta reda på någon exorcist.

Tele2 sa...

Hej Baronessan,

Vad härligt att se att de nya telefonerna fungerade. Jag hoppas nu att allt ska få fungera utan problem i fortsättningen. Har du några frågor eller behöver hjälp med någonting går det jättebra att maila mig.

Med vänliga hälsningar

Cecilia Uhr, Tele2
cecilia.uhr@tele2.com

Baronessan sa...

Tack för det. Jag hoppas att jag inte behöver det :D

Annica Enström sa...

Hej!

Jag heter Annica och jobbar på Telia Kundservice.

Tråkigt att höra att du hade såna problem med din beställning. Jag hoppas verkligen att allt ska fungera smidigare framöver.

Jag vill även passa på att önska dig välkommen som kund hos oss. Ha en fin dag.

Med vänlig hälsning

Annica Enström
Telia Kundservice

Baronessan sa...

Tack! Det hoppas jag också. Just nu är jag jättenöjd :)