tisdag 13 maj 2014

Är det jag som inte är riktigt klok, eller???

Kära läsare! Jag tänkte här återberätta alla turer i min mailkonversation med Telia, men jag orkar inte. Här är slutklämmen:

Jag:
Just den har jag fått dubbla inkassokrav på! Jag har betalat den ena. Då ska jag väl inte behöva betala en påminnelse också!? Som jag dessutom inte fått!
Telia:Hej! Faktura 29287310147 förföll 2014-02-28 men blev betald 2014-03-28 eftersom vi skickat påminnelse på fakturan tar vi ut en påminnelseavgift på 60 kr, blir inte fakturan betald på påminnelsen överlämnas fakturan till inkasso och inkassoavgift och dröjsmålsränta tas ut. Både faktura och påminnelse är utsända till din folkbokföringsadress. Du får därför vända dig till Posten för att reklamera.
Nu har jag skickat den där länken om att 20.000 personer (som från början var 75.000) felaktigt fick inkassokrav. Ska alla vi ringa till Posten nu??? Jag har även skrivit på Telias Facebook-sida. 
Vad hände med "kunden har alltid rätt". Det verkar som att kunden alltid har fel. Sen vore det ju bra om supporten läste igenom tidigare konversation. Lika bra att skaffa ett abonnemang hos någon konkurrent så jag kan ringa istället!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

10 kommentarer:

  1. Synne: Minst sagt! Det är som att trampa runt i tuggummi.

    SvaraRadera

  2. strul strul strul!

    margareta

    SvaraRadera
  3. Fy tusan! Felia är ju inte riktigt kloka! Deras sunda förnuft är ju helt väck! Be dem att kontakta posten för en reklamation. Och om vettet inte blir återfunnet, skicka ärendet till "De Lobotomerades Vänner". De kanske kan uppbringa åtminstone en hönshjärna eller ärthjärna till förmån för Felia.
    Stå på dig, min kära Baronessa!
    Kram! / Grevinnan Blåst af Kuling

    SvaraRadera
  4. Margareta: Ja, det är ingen ände på skiten!

    SvaraRadera
  5. Grevinnan B af K: Det är ju hopplöst med dessa robotar. För det kan inte vara människor i andra änden väl?
    Tack för tipset med "de lobotomerades vänner" :) Kram!

    SvaraRadera
  6. Bortsett från all annan idioti i det här ärendet, så vill jag komma med en hållbar kommentar i fallet.
    Det gäller det där med att ta kontakt med Posten. Jag har jobbat på Posten, både som brevbärare och i sorteringen, och du kan upplysa Telia om att om en reklamation ska ske, så är det ALLTID avsändaren som gör den!!!!
    DET tycker jag du ska upplysa dem om. För så är det. Det är Postens regler och bestämmelser.
    Att det sedan knappast går att spåra ett vanligt brev, är en annan sak. Det är annorlunda med paket ett Rek till exempel, där man har fått ett inlämningsnummer. Men som sagt, det är AVSÄNDAREN som gör reklamationen hos posten. Tycker jag absolut du ska upplysa Telia om!

    SvaraRadera
  7. Lilah: Tack för info!!! Ska ta med det i min pappersbunt till Telia!

    SvaraRadera