torsdag 2 oktober 2014

Väderkvarnen och hennes bilder

Gääääääsp! Nu har jag envist varit utan sömntabletter i enochenhalv vecka! Jag vill ju verkligen inte äta en massa piller och nu är det ju delade meningar (som alltid) från läkarna om det är beroendeframkallande eller inte. Jag vill nog säga att dom ÄR det! Men nu blir det inte några fler av den sorten annat än i nödfall.
Spelar ju ingen roll. Jag viftar ju runt som en väderkvarn nätterna igenom ändå, sömntablett eller inte. Fast nu är det ju insomningstablett det handlar om - inte riktiga sömntabletter. Dom blir man ju inte bara däckad av på natten utan hela dygnet. Så dom går bort direkt!

Nu har jag ändrat mig igen. Tänk så ombytlig jag är. Eller rättare sagt: en genuin velpotta! Jag kan aldrig bestämma mig. Jag är som Gösta Ekman i sketchen "Aftonbladet eller Expressen".

Vad har jag då ändrat? Jo, dom där bilderna som jag la upp på en sida, dom finns inte där längre. Man inser ju efter ett tag att många bilder blir det och blir det det så kostar utrymmet. Inte lite, utan ganska mycket faktiskt. Står det gratis någonstans så är det ändå så att i förlängningen så kostar det. Det gäller bara att kolla innan hur stor kostnaden kommer att bli. Det enda som är gratis är luft. Än så länge!
Därför har jag istället lagt upp bilderna på min HEMSIDA: Baronessan.se  via jAlbum (som inte heller är gratis i förlängningen, men ändå överkomlig). Hemsidan hade jag ju tänkt skrota, men den får ligga där nu då, för den kostar det minimala. Så vill ni se vad jag ser genom min kamera kan ni ju kolla där. Eller HÄR om ni inte vill gå via hemsidan.
Det är som vanligt en hel del (eller rättare sagt en jävla massa) bilder på barnbarn. Men det är ju så tacksamt att fota småttingar som inte fixar till håret eller plutar med munnen när kameran kommer fram. Här är det alltså inte frågan om poseringsporträtt. Det handlar inte ens om vem som är på bilden. Det är mer själva bilden, känslan, färgen, formen, humorn som tilltalar mig.
... har du varit i närheten av min kamera så kan du vara med på bild! Och... vill du inte vara med på bild - säg till! Det står ju inga namn, så ni kan ju alltid skylla ifrån er.
Men kolla nu för imorgon kan jag ha ändrat mig igen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. gick in på din "trädgård" blev överraskad av alla fina blommor du har margareta

    SvaraRadera
  2. Margareta: Blir själv lite förvånad ibland på grund av mina "bruna fingrar! :D Men efter att ha bott på samma ställe i över 25 år så har man lärt sig vad som fungerar. Ungefär :)

    SvaraRadera
  3. Jag måste säga att jag gillar läsa din underhållande lite smått allvarliga blogg med glimten i ögonvrån. Tror jag har skrivet i min blogg OM mig om just glimten i ögonvrån. Jag måste kolla om jag skrev så.
    Näpp....en skönän lördag ska du ha. Nu ska jag sätta in dig i min blogglista. Vill inte tappa bort bra bloggar i cyberrymden.
    Må så väl och kram.

    SvaraRadera
  4. Eeh... Var nånstans låg bilderna innan du flyttade dem? Är det från Picasa du har flyttat dem till din hemsida?

    I vilket fall som helst så måste jag bara säga att bilden på lille missen framför det tända doftljuset är så alldeles bedårande så man blir knäsvag!! Du borde slicka in den när någon tävling utannonseras med lämpligt tema! Absolut!

    SvaraRadera
  5. Tant Glad: Tackåtack med glimten i ögat ;) Kram!

    SvaraRadera
  6. Lilah: Jag hade lagt upp dem på jAlbum men dom fick inte plats utan att jag skulle ha varit tvungen att betala en hel del pengar. Dom ligger fortfarande på Picasa!
    Gösta gör sig bra på bild, men han har så sällan tid :D Tack!

    SvaraRadera