fredag 24 april 2015

Kuddar, återanvänt och Pinterest

Jag säger bara en sak: Pinterest! Herregud så mycket uppslag man får därifrån. Tyvärr blir det så mycket så skallen går i spinn. Jag har redan sparat på mig 32 "projekt att testa". Man hinner liksom inte tänka en tanke klar på hur man ska göra om en gammal tröja eller en burk, förrän tankarna flyttats över till något helt annat. Jag blir rent av stressad eftersom jag inte kan bestämma mig för en sak, utan vill göra trehundratrettiotvå samtidigt! Jag är ju inte ute efter att kopiera utan jag vill få uppslag och det får man. Fler än man behöver.

Men just den här ljuslyktan kan man säga är en direkt kopiering. Fast jag inte använt samma hopsättning. Spets runt en honungsburk. Ursprunget hade lindat snöre upptill, men eftersom jag hade slut på snören, så använde jag en glittrig tejp istället och avslutade högst upp med en spetskant.
Igår kväll var jag inne på Pinterest (igen) och kollade på sömnad. Jösses så mycket bra tips det fanns där. Det gav mig ny inspiration att ta mig in i syrummet igen. Jag har haft en hel del liggande som skulle åtgärdas och nu har jag fixat till en del.
Bland annat den här virkade skapelsen. Den bara blev till när jag inte hade något för mig och den har legat jättelänge och väntat på nytt liv.
Nu fick jag äntligen tummen ur - inspirerad av alla sytips - och gjorde en kudde av den med hjälp av ett par gamla jeans.
Återigen fick jag användning av en slips. Här en stickad skapelse - även den från auktionslådan - fick agera dekoration till ett kuddvar. Tyget är stuvbitar sen jag klädde om en fåtölj.
Sen fick jag för mig att göra en stolsdyna. Den ska ligga på en stol som ska agera fotpall. Jag har ledsnat på Gubbes stora blan på vardagsrumsbordet. (När dom inte ligger i mitt knä, alltså!)
Dynan har jag gjort av kasserade panelgardiner och fyllningen kommer från en trasig kudde. Stolen (som är en gammal historia med avsågad rygg !) har jag lagt på Gubbes bord för den ska göras trären. Sånt får han göra, för det är han bäst på! Jag är inte så jätteförtjust i trärena möbler men den färgen som sitter på nu är mer än egendomlig. Och måla om en så gammal stol får jag inte för Gubbe! Så okej då - han får väl bestämma det då. Det är ju han som ska ha fötterna på den.
Just nu håller jag på med en liten väska av en kasserad rullgardin och sen tänkte jag ge mig på en barnjacka. Kanske - om inte Pinterest kommer med några andra uppslag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar