söndag 21 juni 2015

Objuden gäst!

Vi har haft besök. Av objudna gäster. Vid ett par tillfällen. Besökarna är av släktet insekt. Dom har setts i både död och levande (innan dom blev dödade) form i och vid vår bil. Jag - och även mina döttrar - har vid dessa tillfällen äcklats och utbrustit i ylande läten, då vi förstått att det varit en KACKERLACKA!

Idag hände det igen. Den kom flygande i luften mot vår bil. Landade på marken där den blev mosad av Gubbes 44:or. Jag fotade och här är den. Över- och undersida. Mosad och förpassad till dödens rike.
Men sen tänkte jag att nä, nu jäklar måste jag kolla om det verkligen är kackerlackor vi har. (Jag såg framför mig Anticimex komma farande i hermetiskt förslutna sparkdräkter och med giftsprutor i händerna). Så, jag sökte och jag kollade. Och... kackerlackor flyger inte! Dom springer. Jävligt fort! Och - visar sig inte på dagtid!

... google, google, google... och där var den. Det är INTE en kackerlacka. Det är en GULBRÄMAD DYKARE! Kommer förmodligen från vårt skitdike. Klart man kan ha lite svårt med flygstyrningen om man lever i en sån miljö. Men alltså... jag och han med 44:orna ber tusen gånger om ursäkt till alla Gulbrämade dykare att era släktingar blivit mosade och även kallade för kackerlackor! Det kommer inte att upprepas, nu när vi vet vilka ni är. Vill ni se hur den ser ut så kan ni klicka HÄR.


Och nu vet jag också att det är en hona. Eftersom den är randig. Är den slät så är det en hane. Ifall ni träffar på någon menar jag. Så ni titulerar insekten rätt.

där ja. Då var det mysteriet löst och jag är glad att jag inte behöver sanera mitt hem. Slut från naturrutan!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar