lördag 18 juli 2015

Omotivation och depression

Jag ger upp. Vilken semester. Och då är inte regnet det som stör mig, utan den här jävla förkylningen som aldrig släpper. Fast... det kunde ju regna lite mindre. Och... det kunde ju vara lite mer sol.

Häromdagen hade vi en hagelstorm! Alltså... mitt i sommaren! Först kom världens störtskur, sen kom värsta åskvädret. Just när blixt och dunder small till samtidigt blixtrade det till i kontakterna och strömmen hoppade till. Själv stod jag i vattnet ute på verandan och försökte rädda undan dynorna. Där kunde man ha blivit lite elektrifierad i värsta fall. Blivit en kolbulle. Ja, och sen kom haglet. Man tror inte sina ögon. Nåja, det är inte kallt i alla fall.

Men det känns lite konstigt. Som att man är i någon slags årstid som inte finns. Inte utan att man blir smått deprimerad. Men det är som sagt mest för det tjocka snoret som fyllt min skalle.

Gösta och Frazze är nöjda. Det verkar som att sorkarna får fart när det är sånt här väder. Det tuggas och knastras i hallen nu och då. Gösta är till och med så schysst att han bjuder skatorna. Den här och två till mumsade på en sork som Gösta bara kom och lämnade på gräsmattan. Och jag som inte trodde att dom gillade varann!?
Inspirationen är i botten. Inget blir gjort. Syrummet står orört. Man gör några små halvhjärtade bilutflykter. Men utan engagemang även om vyerna är vackra emellanåt.
Och snart är det höst...

 Läs även andra bloggares åsikter om ,

6 kommentarer:

  1. Hej på dig!! Ja jag håller med dig..... mina bihålor har jag dragits med sedan, ja jag vet inte hur länge...... och sen allt regnande som är mitt i sommaren!!!!! Tyvärr så tror jag inte det blir någon sommar i år....men vi kan ju alltid hoppas vi får lite indiansommar i alla fall!!!! Krya på dig nu och njut av de vackra bilderna som du tagit!!!/EvaMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt som det är så blir det varmt och då gnälls det :D Kram på dig!

      Radera
  2. Jag ser att humöret inte är på toppen men med hagelskurar mitt i sommaren kan man
    inte vara så uppåt. Nu måste din förkylning snart ge med sig, värmen kanske kommer snart
    och ger liv i kroppen.
    Vilken fantastisk fin bild du visar. Vad är det för blått fält? Lin, blåklint eller blåklockor, finns
    det flera blå blommor?
    Kram Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är blåklint. Det var så vackert men jag antar att bonden inte var lika betagen ;) Kram på dig!

      Radera
  3. <3 Jag själv försöker att se det ljust ;-) .Tar dagen som den kommer, städat, pysslat....liite. Det är INTE färdigt. Tyvärr ligger stickningen i påsen... snart ett år sedan starten av tröjan :-/
    Men skrattar lite för mig själv när fika och dynor åker in och ut mellan sol och regn :-)
    Kram och krya på dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja egentligen bryr jag mig inte så mycket om regn. Det är ju iaf inte särskilt kallt. Det är mest den segdragna förkylningen som drar ner mig. Idag har jag ont i huvudet istället som omväxling. Man får ta det som en prövning :D Kram tillbaka!

      Radera