måndag 27 juli 2015

Vildsvin till middag

Metro skriver om nya hundraser i Sverige. Dessa nya hundar är s.k. vildsvinshundar. Den ena hundrasen heter Griffon bleu de gascogne och är av rasen sök- och spårhundar. Ser ut så här:
En sån ska jag ha och den ska få namnet Snoka. Jag behöver all hjälp jag kan få för att leta reda på saker. Om den sen kan släpa hem ett vildsvin så är det bara ett plus.

Jag tycker att den påminner lite om mig också. Slö blick och rufsig i pälsen. Ska bara fråga Frazze och Gösta först. (Hm... undrar om man måste snacka franska med den? Då blir det inte mycket till konversation!)

Ja, just det... sy var det ja!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

8 kommentarer:

  1. "Slö blick och rufsig i pälsen" Hahaha! Du är då bara för störtskön! Kram! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rufsig är mitt mellannamn! Kram på dig du :D

      Radera
  2. Åh så söt. Ser lite lagom bekymrad ut, tycker jag. :o) /EvaH

    SvaraRadera
  3. Den ser söt ut. Bra namnval. Jag skulle också behöva hjälp med att hitta saker. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan hyra ut den till dig när jag hittat allt :D

      Radera
  4. Är den verkligen fransk? Den ser ju varken arrogant, otrevlig eller oförskämd ut. Men det är kanske bara jag som har dåliga erfarenheter av just fransmän. Fin var den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså på det viset. Tror inte jag träffat på någon och nu när du säger så där är det väl lika bra då.

      Radera