fredag 11 september 2015

Någon som sett mina tapeter?

Å inte händer det nåt... Utom all jävelskap ute i världen då. Så man kanske ska vara nöjd med att inget händer.
Hösten är här. Och jag välkomnar den! Det är min bästa årstid men den har ett fel. Den har vinter i släptåg. Den har jag oerhört svårt för. Jag tror att det mest har med mörkret att göra. Eller halka. Kan vara båda.

Nu har de uppskjutna planerna på renovering vardagsrum kommit igång igen. Nu har vi dessutom fått nya idéer. Bäst vi ser till att få dom gjorda innan idéerna ändrar sig igen. Det värsta är att de bilder jag hade på de fantastiskt fina tapeterna, som vi - efter mycken möda - hittade, är borta. Stööön! Jag får nog leta lite till för det känns inte lockande att börja om från början. Då är det dessutom troligt att jag får helt nya idéer igen.

Men nu ska det till större ingrepp än tapeter. Vägg skall rivas och takförstärkning måste till. Men snickarn protesterade inte, utan tyckte det var en bra idé. Tur att vi är på samma våglängd. Ibland.

Det värsta är att det ena drar med sig det andra och jag ser knappt någon ände på fixet. Men det blir nog bra, bara vi kommer igång. Många planer har vi just nu. Men soffan är skön också!

Lite bilder från Augusti. Vill ni se fler... klicka på bilden!
Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

  1. Men Baronessan! Hösten är ju så mörk!!...
    Vad skoj att renovera så hopp upp ur soffan och tänk vad fint det blir sedan'Kram

    SvaraRadera
  2. Du tog Värkligen orden ur munnen på mig. Känner som du (nänstan) om hösten.
    Jag älskar åxo denna tid. Tycker det är mysigt att få tända ljus, den höga luften och känslan.......lukten och alltihopa. Men...........den här vintern i släp. Vinter och kyla vill jag inte ha.

    Roligt att fixa lite hemma. Nu blir det fint.
    En tisdagskram från mig.

    SvaraRadera