tisdag 3 november 2015

Tvångsmässigt beteende

Ryggskott = värktabletter. Värktabletter = knäckt mage. Knäckt mage = magmedicin Magmedicin = Inget kaffe. Inget kaffe = Skjut mig!

Jag som är en självgående fixar-alltid-med-något-kärring, blir totalt frustrerad när jag är låst. Vad gör jag då? Jo, jag utvecklar mitt svärande, jag har kommit på minst fem nya svärkombinationer som jag aldrig hört förut. Tror att jag håller på att utveckla tourettes.

Fast tourettes handlar ju inte bara om att säga fula ord. Det innefattar även rörelsetics. Det har jag också. Jag är ständigt på väg att stoppa något i munnen. Att tugga tycks vara min hjärnas största intresse. Kan ju även vara tvångsmässigt beteende. Min hjärna tvingar mig till kylskåpet. Vilket är ett problem just nu när jag (fanhelvetesjävlaskit) knappt kan ta mig dit. Kan det vara det som är meningen? Att jag inte ska ta mig till köket?

Nu har jag iaf stickat en bit. Och även tvingat mig själv att sluta sticka när fingrarna börjar domna. Och innan axeln domnar! Det är på väg att bli benvärmare. Inte direkt diskreta men det är för att jag ska hitta dom lätt!
Sen ska jag komma ihåg att använda dom också. Tillsammans med tofflor. Kalla fötter/vrister är inte bra om man har problem med ryggen. Särskilt inte jag som har isfötter.
Nu har Gubbe - som servat mig dessa dagar - annonserat påbörjad förkylning. Det blir nog bra det här. Men vi har tak över huvudet och mat så det är inte synd om oss!!
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar