onsdag 23 mars 2016

Efter elände kommer Påsk

Nu är det Påsk! Bara så ni vet. Fram med ägg och vippor. Lägg in sillen och griljera helgskinkan. Det blir som jul fast lightvarianten. Fast allt känns avtrubbat nu med all krig och attentat ute i världen. Så mycket hat och jävelskap. Det är obegripligt hur folk är funtade. Och denna oro som sprider sig. Vart blir det nästa gång? Vem/vilka kommer att bli drabbade? Vem ska få sörja nästa gång?
Julbelysningen hänger kvar i äppelträdet och jag tvivlar på att den kommer ner innan påskafton. Den kan lika gärna hänga kvar. Det är ju kolsvart ute på kvällarna. Bra med lite belysning. Lika bra den får hänga kvar till nästa jul. 

Man längtar efter vår för det är grått och trist. Så här såg det ut hos oss den 27:e förra året. I år finns inte ett spår av blommor. Men å andra sidan kanske dom har dött. Här finns inga gröna fingrar.
Den 25 Mars 2013 såg det ut så här vid Sigtunas hamn:
Men sån är våren. Lite hit och dit. Ungefär som jag när jag springer omkring och letar saker.

Trots elände i världen sänder jag en hälsning om Glad Påsk till er alla!
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

  1. En riktig solig och lugn påsk från mej

    SvaraRadera
  2. Önskar dig med en fin Påsk och vi får hoppas det inte händer nåt mer elände på ett tag. Jag saknar glada nyheter, nog med sorg o jävulskap nu

    SvaraRadera