måndag 26 september 2016

Hit och dit som en vimspotta

Sitter och kollar på regnjackor och kappor på nätet. På beskrivningen står det Vattentäta regnkappor. Alltså, det utgår jag ifrån. Att dom ska vara vattentäta alltså. Annars är det inte mycket till regnkappa. Jag skickade efter en till slut. Vi får väl se om den blir godkänd av mina kritiska ögon. Om det nu ens blev en regnkappa. Jag är osäker. Kan vara en jacka. Eller en fingertutt.

I helgen har det varit trädgårdsarbete på agendan. Vi gjorde en spång genom rabatten för det är ju så oerhört lååååångt att gå runt om man ska in i förrådet! Kanske 10 steg. Fast, det är faktiskt bättre så här för nu kommer jag åt växterna från alla håll. Ogräset menar jag. Som är det som trivs bäst!
Idag tog vi oss för med att flytta jordgubbsplantorna också. Det är inte klokt vad jag har varit trädgårdig i år. Men det har säkert gått över till nästa. Då kanske vi asfalterar hela tomten istället.

Den här pelargonen har jag haft i flera år och den har fått så mycket skäll så den borde ha dött för längesen. Den har nämligen bara bladat där den stått på glasverandan. Någon liten ytte pytte blomma har den klämt fram. Men så i år fick den stå ute. Och kolla bara! Den har blommat som attan i år. Den ville bara komma ut ur garderoben.

Idag har jag varit och sett teater. Marsipanrosen spelade teater i Mikaelspelet med sina klasskompisar i 2:an. Dom var så duktiga! Memorerat långa pratramsor och sånger. Imponerad! Det är inte ni som ser illa. Jag ville inte lägga ut bilder på de andra barnen bara. Därför sudd.

Och så mitt i alltihop kommer jag plötsligt att tänka på pessimism. (Det är så jag funkar. Hit och dit) Jag är en pessimist ända ut i tårna. "Man ska vara optimist och tänka positivt" säger folk "för det värsta som kan hända är att man är glad i förväg".
I helsike heller. Vi pessimister vet att allt ändå går åt helvete och är glada ändå. Vi blir t.ex. sällan besvikna. Vi visste ju redan innan att det skulle hända! Man behöver heller inte vara negativ för att vara pessimist. Trots min pessimism är jag faktiskt positiv till det mesta. Jag vet dessutom flera optimister som är otroligt negativa. Det måste ju vara skitjobbigt!

Och apropå jobbigt så lär jag ha en helvetes värk i morgon, för idag har jag promenerat mycket. I fel skor! Är man dum får man lida. Ryggen packar ihop och tackar för sig. God natt!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. För det andra så skäller man inte på sina pelargoner - så dom sluppit undan och har växt.

    SvaraRadera