måndag 14 november 2016

Sytt och sånt

Nu har jag äntligen fått snurr på min overlockmaskin. Men nu är det ju så här att maskinerna kan ju vara hur bra som helst, men det är ju ändå en människa som styr spakarna. Så kan det gå åt helvete ändå. Nu kan jag ju inte säga att det gått åt helvete, men det är ju en del att lära. Som hur trådspänningen ska vara t.ex. Men här är det lerning by doing som gäller.
Sen blir det ju aldrig bättre än mönstret man har heller. Jag kanske ska ta och köpa några loppisbyxor i olika storlekar som ser bra ut och klippa efter istället. Det är inte alltid mönstren är bra.
Men hur som helst har jag fixat en mössa (som mest var test och som jag glömde ta bild på) och tre par mjukisar.
Det finns ju så oerhört mycket coola tyger. Byxan i mitten är återbruk för det var tidigare en t-shirt som inte dög åt Gubbe. De andra tygerna köpte jag på symässan. Där gick man omkring som en sockerberoende i en godisbutik. Svårt att välja.
Men nu... kan jag inte sy längre. För de medföljande trådrullarna är SLUT! Varför köpte jag inte ett gäng syrullar samtidigt??? Så nu ska det beställas så jag kan fortsätta. Det ligger ju massor med tyger som bara skriker efter att bli sydda!

Ute ligger en grå filt över världen och plusgraderna håller på att äta upp snön. Typiskt! Fåglarna är hungrigare än någonsin och jag matar och matar. Igår hade jag en svartmes på besök. Den har jag inte sett här förut. Och till och med pilfink. Stadsfågeln har fått gröna-vågen-känning.
Här har vi en annan som vill ha uppmärksamhet hela tiden. När jag försöker fota fåglar hänger han mig i hasorna. Får han inte uppmärksamhet så klättrar han upp i träden. Fattas bara att han börjar kvittra också. Tokkatt!
Frazze och jag säger på återseende!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

  1. Lite taliban över Frazze tycker jag ;-) Min hovsömmerska kan inte leva utan sin overlook men begriper inte ens vad det är. Kollade du in Peter LM?

    SvaraRadera