tisdag 3 oktober 2017

Dela med dig av utrymmet!

I lördags hände något högst ovanligt. Jag badade på badhus! I närliggande kommun. Jag gör det väldigt ogärna men jag gjorde det för barnbarnens skull. Jag är inte pryd av mig, men jag gillar inte att stå och tvåla in mig på diverse ställen bland andra, okända människor.
Kan vara för att jag inte tycker att okända människor som regel är något jag vill umgås med skinn mot skinn. Undantaget make, barn och barnbarn. Jag storknar ju till och med i Ica-kön.
Vem har hittat på att duscharna ska vara öppna? Vem har bestämt att vi ska duscha tillsammans? Jag minns med rysning alla badlektioner i skolan. Jag duschar ju för fan ensam hemma till och med! Vad är det för fel på bås? Kostar kaklet för mycket?
Troligen för jobbigt att hålla rent.
Men...
  det värsta av allt - förutom att det är trängsel - är den där varma bubbelpoolen som man aldrig får tillgång till. För att där ska det sitta feta, ludna gubbar! 
Fyra feta, håriga gubbar tillbringade sin tid på badhuset sittandes på kanten av bubbelpoolen, eller i den i de c:a 2 timmar jag var där! Jag kan bara tänka mig alla de hudmängder som måste ha lossnat på dessa platstjuvar. Okej, alla kanske inte var gubbar. Kanske var dom yngre än mig. Men feta och håriga var dom.
Sen kan ju folk aldrig ta hänsyn heller. Ungdomar hoppar ner från badkanten där små barn simmar. Ingen bryr sig. Var fan är badvakterna?

Likadant när vi var på ett lokalt badhus häromåret (så ofta) Där finns en s.k. relaxavdelning.
"I vår relaxavdelning finns ångbastu och torrbastu, bubbelpool, kallpool, upplevelseduschar med olika temperaturer och ljuseffekter och ångbastu. I serveringen kan du köpa lättare maträtter och snacks, dryck öl eller vin."
Ni ser vad det står va? Låter urmysigt. Det är det inte! För det första är det ganska kallt i lokalen. Det är också kalt. Och det serveras alkoholhaltiga drycker. Inte för att jag har något emot det i vanliga fall, men på en relaxavdelning där det dessutom får vistas barn!?

Och där - där sitter dom - de feta, håriga männen. I bubbelpoolen. Och vid borden dricks det alkohol. Timme ut och timme in. Inte utan att man är för skilda bad för män och kvinnor. Det kunde vara mysigt, men det är det inte.
Alltså jag bryr mig inte om i vanliga fall om folk är tjocka eller smala, ludna eller släta, men jag är en människa som tar väldigt liten plats och gillar oftast inte dom som tar för stor. Folk med attityden: "här kommer jag. Bara jag får plats så...".
Nu ska jag nog gå och gulla med mitt badrum. Det är såååååå trevligt där!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Vet du att det där har jag tänkt på med. Vill gärna i bubbelpoolen med, men et är ALLTID fullt! Av håriga gubbar!
    Alkoholserveringen så där diggar jag inte... hör liksom inte ihop med barn, bad och säkerhet så där. Det borde dem tänka på tycker jag.
    Käckt du fortsätter med din blogg.
    Stor kram från nabolandet.

    SvaraRadera
  2. Synne: Visst är det dumt!? Ja, jag försöker blogga, men det är segt :D Kram!

    SvaraRadera