onsdag 5 september 2018

Funderingar

Funderar lite....
Varför John Smith från Amörka vill följa mig på Insta? Han har ett stängt konto och har inte gillat någon av mina bilder. Om jag mot förmodan skulle ”bli vän” med dessa konton så undrar man vad man ska hitta där. För John är inte ensam. Nej det kommer minst två såna följare per dag. Idag fick jag även en "vän" via meddelanden. En bild på en blomma och ett kryptiskt namn med siffror efter. Där stod det: Hello. Allt detta är naturligtvis fejkkonton, så det jag egentligen funderar på är varför Insta inte tar bort sån skit. Men det gör jag. Jag blockar och blockar.

Funderar vidare...
Varför har vi (jag) fått kroppar som trängtar efter socker och smör när vi helst ska ge fan i det? Och varför ska man slåss med sina valkar ett helt liv när äpplena hänger i klasar och bara vrålar ÄPPELKAKA!?
Ytterligare fundering...
Häromdagen när jag satt vid tv:n sent så kom den gamla serien "Mord och inga visor" med Angela Landsbury. Jag höll väl på med något annat som vanligt men så tittade jag upp och fick se Patrick Swayze.
"Har han varit med i den serien" tänkte jag. Men så funderade jag igen om det verkligen var han, för han såg så annorlunda ut. Liksom grym. Men jag tänkte att han kanske var sminkad på sånt sätt. Eller nåt.
Ja, jag blev ju tvungen att googla så klart. Och sepåfan - det var Patricks lillebror Don. Inte visste jag att han hade en sån! Som dessutom var skådespelare. Eller ja... typ skådespelare. Det lilla han gjorde i detta avsnitt var inget som kapade åt honom några storroller enligt vad jag kan hitta på karln. Men han har däremot varit stunt för brorsan.

Här är dom i alla fall bröderna Swayze. Men detta kanske ni redan visste och det var ju kul för er då.
när man håller på där och googlar. Vad dyker upp då? Jo ännu en broder som ser ännu mer ut som Patrick: Sean Swayze - ännu mer tvålfager.
Men honom står det inte något om. Sen finns det två systrar också, men dom antar jag inte ser ut som bröderna. Men man vet ju aldrig.
Ja, så där kan man hålla på. Men det är ju ändå ganska bra nu när man har internet och kan kolla. Förr kunde man sitta i evigheter och fundera med sin ömma moder om "hur han såg ut, du vet, han som var gift med hon med håret, som var med i den där filmen där den där långa var med".
Fast det händer ju nu också. Emellanåt. Fast utan modern.

Nu ska jag äta äppelkaka!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Visst är det bra att man kan söka mer info om alla konstiga tankar som dyker upp i huvudet, mest på nätterna för mig. Undrar om jag kommer bli pigg alls i dag, har ju tänkt sorgliga mörka tankar halva natten igen.. hösten är både fin men även jobbig. Må gott

    SvaraRadera
  2. Sådana konstig konton blockerar jag direkt. De följer mig men har inte gillat en enda bild. Block direkt då det är stängda konton.
    Men det finns ju vänner jag har och känner som aldrig lägger ut en bild...nästan samt aldrig gillar bilderna. Men de tittar på höjdpunkter man lägger ut... Hm dom slutar jag att följa ;-)

    Ha en fin höstdag

    SvaraRadera