onsdag 6 februari 2019

Fler underliga drömmar

Vaknade med sprängande huvudvärk. Bihålorna. Jag avskyr när dom gör så där med mig.
Bihålorna är luftfyllda hålrum i ansiktsskelettet, vars viktigaste uppgift är att bilda slem som fuktar insidan av näsan. De minskar även kraniets vikt och fungerar dessutom som ett resonansrum.
Bihålorna anses också fungera som ett slags stötdämpare som skyddar mot slag i ansiktet och isolerar ögonen och tandrötterna mot snabba temperaturväxlingar i miljön.
Alltså rätt användbara, men fan så ont man kan ha i dom!

Fortsättningsvis handlar det om nattens drömmar. Gillar ni inte det så kan ni göra nåt annat. Som att glo på TV, bada bastu eller pilla er i naveln. Gör vad ni vill

Dröm 1:
Min yngsta dotter behövde hjälp med att flytta en enorm sugfisk från ett akvarium till en stor plastlåda. Där låg det redan ett djur. Typ som en halvdöd lurvig hund. Så jag lyfte upp denna sugfisk, stor som en säl, och slängde ner den vid hunden. Där stod vi båda och blängde ner i lådan.

Dröm 2:
Jag skulle låna någons toalett. Men den var trasig så man skulle sitta på huk och försöka pricka in någon liten balja. Men jag bara kissade utanför. På en matta. Pinsamt!
Efter en stund skulle jag kissa igen. Nu på en toalettstol som stod utanför toaletten. När jag väl satt mig där och kissade - till allas beskådan - så frågade jag om den var inkopplad. (Så klart folk har inkopplade toaletter utanför toaletten!) Svaret blev nej. Men jag kissade ändå. Ännu mer pinsamt!
Dröm 3:
Jag var tillsammans med herr T och några extra gubbar på en båt. (nu igen) Och så skulle jag bada. Jag slet av mig alla kläderna och svingade mig (!) spritt språngande naken över en glasvägg för att hoppa ner i vattnet. Det var jättehögt.
(Jättehögt kan vara typ som ett trevåningshus. Jag kan inte det där med avstånd för det innebär att man använder siffror. Siffror för mig är illvilliga krumelurer som inte gillar varandra. Jag får inte riktigt ihop dom. Fast ibland får jag det ändå på något mekaniskt vis. Men jag begriper mig inte på dom. Och på min skoltid fanns inte uttrycket dyskalkyli.)
Herr T ropade "hoppa till höger. Där finns det inga berg". Så jag hoppade och när jag träffade vattnet vaknade jag. Vansinnigt kissnödig! Som tur var i en torr säng!

Nu börjar bihålevärken övergå i migrän, så godnatt.

4 kommentarer:

  1. Dina drömmar är lite annorlunda, mindre mord i de verkar det som. Jag mördar med en yxa och liknande saker.. läste att det är fler av oss med jobbiga myrkryp som får det av medicinen men jag hade redan innan. Nu har jag fått sova ett par veckor utan mördande så mer utvilad på morgonen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha... yxa minsann. Så spännade. Ett utlopp för aggressioner nattetid!

      Radera
  2. Jag och mina bihålor är inte heller bästa vänner. Bihåleinflammation och jag går inte så bra ihop, för jag får en ovanlig biverkning av de vanligaste medicinerna: Aggression. Sist jag fick det kastade jag saker på folk. Så nu får jag nöja mig med penicillin och hot om spolning.
    Hoppas att migränen gick över fort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, migränen har lagt sig. Intressant biverkning :D

      Radera