onsdag 13 februari 2019

Frisk luft

Tro det eller ej, men idag har jag tankat D-vitamin. Jag var och hämtade ett paket i Sigtuna och passade på att njuta lite av solen.
Folk som inte bryr sig om fast mark under fötterna befann sig ute på isen. Jo visst, den är jättetjock. Har jag hört. Men jag är en tvivlare. Jag gillar inte att bada utomhus ens på sommaren.
Och kan ni tänka er! Jag satte mig på ett fik i min ensamhet och drack en kopp kaffe!! Det hände senast... hm, låt mig se. Typ artonhundrakallt. Men nu gjorde jag alltså det. För att solen sken.Och utsikten hade varit förträfflig, om det inte varit för de parkerade bilarna.
Och så jag hörde fåglar som sjöng tiitt-uut, tiitt-uut. Och några luftråttor som tjattrade och så fick jag sällskap av den här lilla fina:
Intill mig satt två äldre damer (typ något yngre än mig, kanske) och pratade. Bland annat om sorkfeber. Den ena hävdade att sorkfeber, den går inte på människor. Det är bara sorkar som får sånt. Och då såg jag framför mig sorkar som satt på rad hos doktorn.

Sen åkte jag hem och bäddade med mitt nya tyngdtäcke. Imorgon ska jag berätta hur jag sovit. Kanske jag drömmer att jag blir överkörd av en ångvält.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med solen, bra att tanka vitaminer som behövs. Hoppas du vill berätta om täcket, funderar själv att skaffa den men ska fråga först på arbetsterapin.. pratas ju om att vi rls kan ha möjligheten att få den eller låna.. hur många kilo har du och är det kedjor eller annat inuti.. sov nu gott !

    SvaraRadera