måndag 4 februari 2019

Möbler, el och sånt

Hej!
Tänkte bara berätta att det har snöat ute. Mycket. Det är sånt som är viktigt att tala om ifall att någon missat det. Och jag har snödepression. Inte bara jag förresten. Katterna har snart slitit ut kattluckan som dom springer ut och in. Mest in. Skriker och gapar. Kräver mer mat fast dom inte vill ha. Går i sicksack framför mig. Konstigt att man inte trampat ihjäl någon katt än?! Gösta var till och med så frustrerad idag så han bet mig. Som om det är mitt fel.

Annars har jag idag flyttat runt sängen i sovrummet. Sånt är kul. Så fort jag flyttat den en bit så är det någon annan jävla möbel som står fel. Jag var på väg att flytta tillbaka alltihop men skam den som ger sig. Nu står den med huvudet åt norr. Det är säkert fel.
Jag funderade medan jag flyttade runt sängen om herrn i huset - herr T - kanske kliver ur sängen, tungt sömndrucken, och går rakt in i väggen. Det är smällar man (han) får ta när han lever med en möblerare.

Det värsta när man flyttar möbler är de förbannade sladdarna. Måste allt gå på el? Och så tv:n som ska ha sladd till antenn och till box. Men det är ju på gång. Det här med sladdlös el. Fast jag är ju lite tveksam till detta. Det här med att elen ska vandra omkring på egen hand i huset. Jag kommer säkert att bli mer krullhårig än jag redan är. Fast elchocker kan ju kanske vara av godo när man nu blivit äldre.

Nä, en liten stuga i skogen, utan el i en månad skulle nog inte vara fel för både kropp och själ. Fast det får allt bli under den varma delen av året i så fall. Många böcker skulle bli lästa. Ingen TV att beklaga sig över. Inga onödiga (eller nödiga) telefonsamtal. Endast post. Hm... post ja. Den kommer ju inte fram nu för tiden. Får bli röksignaler då.
I min ungdom (16 år) hade jag ett jobb där jag ibland började kl 05 på morgonen. Jag hade flyttat hemifrån och hade ingen telefon. När jag var sjuk fick jag klä på mig och gå till en telefonautomat och sjukanmäla mig. Det var tider det! Fy fan!

Nu ska jag gå och se om jag kan möblera om på något annat ställe. Lev väl i snöyran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar