tisdag 12 februari 2019

Perfekt väder!

Men tänka sig. Idag hände det. Det var perfekt väder!
Åkte jag skidor? Nej!
Gick jag ens ut? Nej!
Men jag öppnade i alla fall dörren och sen bestämde jag mig  för att vara inne.

Och tänk om jag gått ut. Då kanske jag missat räven. Stor och fin vandrade han sakta över trädgården. Så stillsamt att jag hann få fram kameran och ta bild i sista stund.
Visst är han fin! För jag är säker på att det är en han. En riktig bamse. Den skulle nog någon jägare gärna vilja sätta ett skott i. Fast jag ser hellre rävar än jägare. Han hade inget att hämta heller, nu när hönsen är på vinterferie hos dottern.

Just nu hör jag ett ihållande tjutande svagt ljud. Vad jag förstår är det min hårddisk. Undrar om den vill säga mig något. Som att: "jag börjar bli lite gammal och sliten. Gör en backup snarast innan jag dör". Det har jag tänkt i flera dagar (veckor (månader)). Att jag ska backa upp mina bilder. Men första ska jag bara sortera lite. Och det tar en jäkla tid. För det finns en del bilder att gå igenom. Även om jag varit slö med fotografering senaste tiden (året).
Apropå gammal och sliten. Tänk om man kunde göra en backup på sig själv. Fast vad skulle man spara? Jag funderade ett tag på att donera min kropp till vetenskapen när jag dör, men jag är inte så säker på att dom vill ha ett gammalt kadaver med fel både här och där. Möjligen kan dom använda skinnet - som jag har gott om - till att göra tält eller nåt.

Förresten undrar jag varför jag bloggar över huvud taget. Att blogga verkar vara något förlegat. Jag gick igenom de bloggar jag följt tidigare och såg att hälften lagt ner. Det ska ju gå undan nu för tiden. Man går in på Instagram istället och skrollar med en jävla fart förbi 368 inlägg utan att reagera. Läsa? Nä, det är för jobbigt. Och det har man inte tid med.
Fast proffsbloggare kan man ju bli. Om man håller sig till en sak. Eller är kändis. Eller så kan man bli youtuber. Jag skulle t.ex. kunna filma och visa er mitt kaos när jag lagar mat. Då skulle kocken i Mupparna kunna gå och dra nåt gammalt över sig.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

  1. Håller med dig.
    1. Rävar behövs verkligen inte skjutas om det inte är skabbrävar! Varför vill man döda rävar? Jag blir så fruktansvärt, ohälsosamt arg!
    För ett tag sedan såg jag en stor, fin, yvig räv som lunkade över vägen och över ett fält, när jag var ute o körde bil i jobbet. Jag blev alldeles varm av lycka inombords o kände att han gjorde min dag.
    Senare var jag hos frissan. Hon har sin salong hemma. När jag kom dit, så hänger det en stor fin yvig räv på en spik på laduväggen!!
    Jag mådde nästan illa. Var tvungen att snabbt försöka glömma och gå in för att bli klippt som om inget hade hänt. ��

    Om tiden: förr skrev jag alltid dagbok. Först för hand och sedan på datorn. För mig själv, alltså.
    Sedan började jag blogga men fortsatte skriva dagbok.
    Sedan blev det bara bloggen, för den tog mer och mer tid.
    Nu har jag inte tid med vare sig blogg eller dagbok längre... ?

    Jo iofs så bloggar jag ju om min häst, men den bloggen är ju inte så väldigt allmänintressant utan mest för mig själv. Så den är väl mest att beteckna som dagbok. Med ett enahanda innehåll.
    Hmmm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jägare tycker att dom ska avlivas allihop för att dom bl.a. tar rådjurskid. Det är klart att dom tycker det för dom vill ju döda rådjuren på egen hand. *morr*
      Dagbok skrev jag i yngre dar. Dom är slängda sen länge.

      Radera
  2. Du ska INTE sluta blogga för JAG läser!

    SvaraRadera