torsdag 18 april 2019

Solhatt och flygstol

Apropå sol förresten. Här gäller det stor solhatt eller skugga. Tror på fan att man fått munsår! Så klart. Börjar tro att jag är allergisk mot sol. Är det inte basaliom så är det munsår. Och aldrig blir jag brun heller. Herr T han går omkring i solen och blir som en kräfta på ett par timmar. Sen blir han brun.
Själv får jag väl slå till på en sån här (se bild höger). Då slipper jag ju myggen också. Fläckvis. Och inte för att jag är en solare. Har aldrig varit. Men man kanske inte bara vill smyga i skuggan hela tiden.

Förresten är det ju dags att ta på häxhatten eller hucklet och dra till Blåkulla. Nu är det ju så att det finns 27 platser som heter just Blåkulla. Och det blir ju lite tråkigt om vi har olika platser att åka till. Jag tar den i Uppsala. Den är närmast. Då kan jag ta tåget.
För jag undrar jag om det inte är en karl som hittat på det här. Jag tror inte att någon kvinna skulle välja kvast som flygattiralj. Obekvämt var ordet. Om man nu kan trolla så att man kan flyga, kan man väl välja en fåtölj istället. Hallå! - heter det inte flygstol? Och förresten är det trollpackor och inte påskkärringar.

Om man vill läsa lite intressant om Skärtorsdag så kan man göra det HÄR.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar