söndag 12 maj 2019

Singing in the rain

I helgen har jag....
...inte gjort det jag skulle.

Men idag har det varit sjung igen i Joyvoicekören. Vi ylar på och ska uppträda nästa helg vid något slags springevent. "Vi har förband också" säger vår sjungledare. Förbandet heter Mendez. Hans sjunger som en kratta så det ska vi väl kunna toppa. Nu gäller det bara att lära in de sista stroferna av all text. Har bara några få rader kvar.

Nu har himlens portar öppnat sig och Gud gråter. Det har han all anledning att göra tycker jag. Fast nu är jag ju inte troende så det är mera troligt att det fungerar så här:



Regn behövs. Låt det skvala. Hönsen blir lite olyckliga förstås. Men dom vill ju ha mask, så då får dom gilla läget.

Inte en endaste planta fick jag ner i jorden i helgen. Men å andra sidan så är det ingen större värme och absolut ingen brådska! Det blev istället en social helg med barn och barnbarn i olika konstellationer. Och det är ju inte illa!

2 kommentarer:

  1. Så kul med sjungandet, det gillas här med. Jag trampar runt i skogarna men lider av kokande fötter pga Rls .. ett helsike verkligen och himla svårt med det och det är ju inte varmt än. Hur är det med dina ben, hoppas bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars dig! Det fungerar så länge jag kommer ihåg mina Sifrol till natten. Annars blir det sprattel.

      Radera