måndag 13 januari 2020

Summering så långt

Julen är över, hoppfarallanlaaaa! Så även nyår, trettondag och tjugondedagknut. Nu börjar oxveckor för dom som ha en oxe.
Men det kommer en viktig dag i februari. Alla hjärtans dag! Ha, ha, ha... Det är såna dagar som förstör förhållanden. Kan vi inte bara ta bort dom?

Julkänslan infann sig aldrig i år. Det var bara som något slags grått tröskverk som passerade. Nyår var ändå glad och trivsam i vanlig ordning. Båtresa med goda vänner piggar upp. Även om Silja line dragit ner på artister och annat. Men inte på priset!

trettondagsafton hade vi julgransplundring med barn och barnbarn. Vi var "bara" 23 stycken då några inte kunde vara med. Vi dansade ut julen, men inte granen. Den stod kvar några dagar till då Gösta katt tyckte att den var trevlig att ligga under. Nu ligger den dock på gräsmattan.

I helgen var det full fart igen. På fredagen blev vi bjudna till grannen på mat och vin. Trevligt som alltid. Dom hade skaffat en till katt som vi jobbade på att reta upp. Jag lyckades rätt bra och fick strumpbyxorna strimlade.

Dagen efter var jag och döttrarna i storstaden för att äldstedotter skulle få sin novemberpresent. Middag och stand up. Den ståupparen som jag tyckte var roligast såg ut så här.
Vad han heter har jag däremot inte lyckats lista ut. Men alla var bra på sitt sätt. Alltid lika kul med stå upp. Man får skratta ur sig ordentligt.

Det är alltid lika kul att hänga med mina galna döttrar. Dom är så snälla som tar med sin gamla mamma ut på äventyr. Kanske för att jag hjälper till att betala. Vem vet?

Vi hann även med att fira en tioåring. En gullig och glad tjej full av påhitt. Nr fem i vår stjärnfamiljs barnbarnsskara. Om jag inte räknat fel.
Nu tar vi det lugnt ett tag. Tror jag.

 Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar