söndag 31 augusti 2008

Helgens bravader

Snipp, snapp, snut, så tog helgen slut. Lördagen var som en lång social resa. Först hem till gamla vänner för att dricka goda öl. Ja, inte vilken skitöl som helst utan väl utvalda sorter. Vi blev dessutom serverade en massa gottigott i form av plock och gratäng och därefter fika. Gick säkert upp några kilo på kuppen där. Efter detta var vi till Sigtuna hamn och lyssnade på trubadur tillsammans med några andra vänner. Sen gjorde vi misstaget att gå vidare till ett tredje ställe där det spelades musik. Det var längesen jag sett så mycket folk på samma ställe utan att känna igen fler än några få. Fick nästan genast hemlängtan. Tyvärr hade gubben gått i förväg så det var inte lätt att hitta honom i folkhavet. Till slut skickade jag iväg ett sms på chans. Tänkte att det lär han ju inte höra i det larmet som var. Jag skrev: "var är du?" Och jodå, han hörde och han svarade: "här". Vi hittade i allafall varandra till slut och kunde åka hem. Kallt som satan var det också så jag fick lov att tina upp mig med en kopp te när jag kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar