måndag 27 oktober 2008

Gillar inte telefoner

Skulle ringa till tele2 för att ändra abonnemanget. Gick in på hemsidan för att kolla numret. Ringer det nummer som står där och fick till svar att ingen abonnent finns på numret! Jag kollar på displayen på telefonen siffra för siffra. Det är rätt. Slår numret igen och kollar extra noga på displayen för att det inte ska vara fel. Jag får samma svar! När jag slår numret tredje gången kommer jag fram. Ett tag trodde jag att nu har de gjort sig oåtkomliga totalt. Lagt ut nummer som inte gäller. E-post finns ju inte. Hur som helst kom jag fram - till telefonsvarararen - och det första jag får lyssna på är erbjudanden. Låt mig slippa! Sen kommer fjurton olika val beroende på vad jag vill. (Man är ju livrädd för att välja fel för gör man det så kommer man att bli omkopplad i minst en timme utan att komma rätt). Jag väljer nr 4 och då säger en röst "det är samtal före, vill du bli uppring tryck 1, vill du vänta kvar så är väntetiden 15-20 minuter". Jag tänker att 20 minuter är länge (det blir mycket pengar till tele2) så jag trycker 1, men då gäller inte det längre. Inget händer. Jag ringer upp igen och för höra samma dravel en gång till. När jag kommer till slutet då finns det inte längre ett val att bli uppringd och jag får vänta - en minut! En röst kommer i luren och jag berättar mitt ärende. "Ett ögonblick" säger han och så får jag sån där jävla klassisk musik i örat. Jag avskyr musik i örat som någon annan bestämmer åt mig. Det låter dessutom för jävligt när det kommer genom en telefonlur. Han är tillbaka i luren precis innan jag får ett epileptiskt anfall och vi kan tillsammans avsluta ärendet. Puh! Ge mig kaffe.

1 kommentar:

  1. Jag riktigt känner irritation i hela kroppen bara av att LÄSA om det här!
    Och det gäller ju dessvärre för de flesta instanser dit man behöver ringa och klaga/få information numera.

    SvaraRadera