onsdag 18 april 2012

Rimmad blygdläpp

Här sitter jag och rimmar. När det ibland hakar upp sig så kollar jag på något rimlexikon på nätet. Just denna gång var det den stora rimordlistan. Jag sökte bland annat på ordet UNDERBAR. Ja, jag kan ju utan att kolla, komma på en hel drös med ord, men man fastnar i sitt tänkande ibland. Därför skulle jag ju aldrig ha kommit på rimordet BLYGDLÄPPAR!

Du min älskling är så underbar
jag ger dig mina blygdläppar

... det blir inte bra, va?
Det blir inget riktigt bra rim om man säger så. Det rimmar ju bara textmässigt. ANSÖKNINGSHANDLINGAR är inte heller ett särskilt användbart ord i sammanhanget. Inget sånt där fint smeksamt ord direkt. Sen kollade jag på en annan sida där man kunde söka fonetiskt. Där kom ordet BOMBERBAR upp. Å vad fan är det?
Vore bättre om man hittade en sida där rimmen var sorterade efter betoning. Finns nog inte, så det blir väl som vanligt. Jag får göra en själv. Annars gillar jag sidan rimlexikon, den är enkel och bra. Men det är med rimordlistor som med kokböcker, de ger mest inspiration.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar