tisdag 1 juli 2008

Dofta som en blomma

Jag vet inte om det var roligare förr, men det är roligare med förr. Denna underliga mening kommer sig av att jag i min ägo har tre böcker i en serie som heter "För oss kvinnor". Böckerna är från 1959 och är hur roliga som helst att läsa i. Bland annat hittade jag en sida med överskriften: "behåll fräschören" och under detta nedanstående bild. Jag anammade direkt det där som står under 40 år: "Undvik överansträngningar i varje form", och det som står under 50 år: "undvik kraftiga avmagringskurer". Hoppas ni kan läsa vad det står. Läser också på en annan sida: "Underkläderna bör sköljas upp varje kväll, åtminstone dem ni bär närmast kroppen. Att efter morgonduschen alltid få ta på sig rena, väldoftande plagg, ger en känsla av lyx, som var och en kan kosta på sig. Gör det till en vana och ni är på god väg till en fulländad personlig fräschhet". Under det som kallas "de kristiska dagarna", (mensen alltså) står följande: Tvätta gärna underlivet flera gånger om dagen. Ingen kvinna behöver ha en antiatmosfär kring sig. Alla kvinnor kan om de vill, dofta som blommor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar