fredag 4 april 2014

Hål i fejset och James Bond

Jag har äntligen fått tid till hudläkaren för att skära bort min röda fläck på kinden. I slutet av månaden ska det ske, och sen lär det bli skuggläge i sommar förmodligen. Inte mig emot. Jag gör mig bäst i skugga. Jag funderar bara på hur det kommer att bli. Om det ska frysas bort, som den humorbefriade läkaren sa, eller om dom tänker skära bort en bit. Kanske blir det så pass att man kan vissla utan att öppna munnen. Den som lever får se. Om hålet blir beständigt ska jag be dom göra det i storlek av ett sugrör. Kan bli en kul grej på fester. Ögonläkaren däremot har tydligen mycket att göra, för därifrån har jag inte hört något. Men intet är som väntans tider, som den gode Karlfeldt skrev.
Intet är som väntanstider,
vårflodsveckor, knoppningstider,
ingen maj en dager sprider
som den klarnande april.
Kom på stigens sista halka,
skogen ger sin dävna svalka
och sitt djupa sus därtill.
Sommarns vällust vill jag skänka
för de första strån som blänka
i en dunkel furusänka,
och den första trastens drill.
Och nu över till något helt annat. Det har kommit något som vi absolut inte behöver. En ny TV-kanal! Kanal 12 puffas det för. Den är inte bara ny, den är HELT ny! Jo, det säger dom. Och så visar dom vad som komma skall.... James Bond. Yes!!! Äntligen något nytt! (obs! sarkasm)
Men det är ju TV4 som ligger bakom kanalen. Jag begriper mig inte på det här med att det är olika kanaler fast samma. Vad är vitsen? Men det är kanske för att det är fullt på alla andra kanaler, så man måste hitta en ny hörna. För att visa ännu fler repriser! Och så mer sport förstås...


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 kommentarer:

  1. Mannen här hsr samma åsikt om nya kanalen - som vi inte ser här - vad gäller Bonden. Hoppas hålgörandet går bra :-) kram

    SvaraRadera
  2. Jo anledningen till att TV4 har så många kanaler och startar ännu fler är att de säljer ut all reklamtid på de ordinarie kanalerna på nolltid. TV4 har (relativt sett) billig reklam så istället för att tacka nej till mer så startar de en ny skitkanal som de kan fylla med ännu mer dynga.

    /Någons lillebror

    SvaraRadera
  3. Fru Venus: Vi är nog inte ensamma om att tycka så :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Lillebror: Det låter ju troligt... tyvärr! Snart har vi väl reklam rullandes över TV-skärmen hela tiden medan programmen pågår.

    SvaraRadera
  5. Min första reaktion var 'Iih, nej!' när jag läste om sugrörshålet i kinden, ity jag har ju så livlig fantasi och kunde se det framför mig, sen började jag småfnissa när jag tänkte mig reaktionerna, hur som helst, lycka till, hoppas att de fryser den, det låter minst plågsamt. :) Det här med nya tv-kanaler som visar samma sak begriper inte jag heller, ibland önskar jag att jag fick en egen tv-kanal och då skulle det baske mig visa sån't som är glömt, men den dagen torde jag få vänta på....

    SvaraRadera
  6. Shirouz: Livlig fantasi är bra att ha :)

    SvaraRadera