tisdag 5 februari 2019

Passdrömsömn

Resultatet av ommöbleringen - godkänd av herr T. Han gick heller inte in i någon vägg! Däremot försov han sig!!! Man ska tydligen ha huvudet mot norr.
Annars försover han sig aldrig. Tvärtom. Han har redan anammat pensionärsmorgnar fast han har många år kvar. Han vaknar oftast en timme för tidigt. Det kommer att bli fint det här när vi båda blir pensionärer och han lägger sig vid 22 och jag vid 03. Fem timmars förskjutning på kvällar och morgnar när vi slipper umgås.

Själv sov jag som vanligt i drömsömn. Det händer så mycket när jag väl somnar, så jag är alldeles slut när jag vaknar. I natt var jag på en Ålandsbåt. Igen. Jag vet inte hur ofta jag drömmer det. Och alltid är det relaterat med stress. (Vilket är den vanligaste drömförnimmelsen för de flesta) Den här gången hittade jag inte mitt pass. Jävlar vad jag letade! Gick igenom väskorna flera gånger. Inte för jag vet vad jag skulle med passet till för jag hade med mig legitimation.

När jag inte gör något annat så stickar jag. På en flickkofta. Det ska bli en häst på den. Nu har jag gjort om hästen fyra gånger. Först såg den ut som en myrslok. Nästa gång hade jag fått ner det till en tapir. Vem vet hur det slutar.

Jag är verkligen inte bra på det här med mönsterstickning. Det blir för stramt. Och trådarna trasslar ihop sig med varandra. Sen kommer en och annan katt och hjälper till också. En vacker dag när herr T kommer hem kommer han att hitta ett jättestort nystan på golvet med armar och svansar utstickandes lite här och där.

Herr T, han skottar snö han. Med kratta!
I sommar ska han klippa gräs med en spade.
Skoja bara. Han använde krattan för att fösa ner snö från veranda- förråds- och glashustak. Han får använda vad han vill för mig. Bara han inte ramlar ner. För det får han inte.

Den tjusiga damen till höger är Maxine. En av mina favoriter. Och hon är skapad av en man (minsann) som heter John Wagner. Bara så ni vet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar