måndag 3 oktober 2011

Snor Dr

jobbet hade vi idag stekt fläsk och raggmunk på menyn. Otroligt gott men fan så det osar och stänker när man steker fläsk. Vi funderade på hur man skulle kunna skydda sig och kom först fram till ett sånt där blått skoöverdrag till håret. Sen kom vi vidare in på hockeyhjälm och nu har jag faktiskt funderingar på en integralhjälm. Men då får man nog montera på torkare som torkar bort fettet vartefter det sprätter upp från stekpannan.
Eftersom jag nu är tokförkyld (igen) så kan jag ju även använda denna för att inte sprida mina baciller vidare. Det kan ju hända att jag framledes kommer att använda den så fort någon av barnbarnen kommer på besök. Det är bara att inse - jag tål dom inte. Jag är helt enkelt allergisk mot barnbaciller. Litervis med C-vitamin och drösvis med Esberitox har inte hjälpt ett skit. Nu har jag gått över till konjak. Inte fan blir jag friskare, men det kan ju bli lite roligare medan man väntar på att bli frisk.
Likt en Vanheden ligger jag därför och suger i mig mentol genom näsborrarna.Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Det var ju bara typ en vecka sen, eller två som jag var sjuk. Eller som jag sa till modern: "jag tycker att det är så jävla roligt så jag gör ett litet uppehåll mitt i förkylningen för att sen återuppta och njuta av den extra länge".
Jag har sån vana nu så jag tänkte mig att doktorera i förkylning. Eller är det någon som redan har gjort det? Är det kanske det som är medicine doktor? I vilket fall så har säkert inte någon doktorerat i snornäsa så det kan jag nog göra. S.k. Snor. Dr.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar