fredag 4 september 2015

Fått tillbaka och skänkt

Det otroliga hände. Jag fick tillbaka mobilen! Fem dagar senare. Tre små barn hittade den på väg till skolan. Jag hade tappat den när jag klivit ur bilen. Som tur var så stängde jag aldrig av den. Kollade på nätet att ingen använt den och lät den vara.
Barnen lämnade in den till sin fröken som kontaktade Gubbe. Mobilen var helt oskadd trots fem dagar ute och dessutom i spöregn. Jag som alltid funderat på varför jag skulle ha en vattentät mobil.

Till på köpet hittade vi statoilkortet som försvunnit. Det hade letat sig ner mellan stolarna i bilen. Det är bra att ha letardagar ibland.

För övrigt känns det mer än bedrövligt. Det är så att hjärtat vill stanna ibland när man ser bilder på drunknade barn som flytt sitt land. Kan man inte göra annat så kan man iaf skänka en slant. Gör det!

Säg inte att du inte har råd. Du har bil, bostad, surfplatta, du kan röka, dricka, spela, äta, ha dyra mobiler osv. Vi har det så oerhört bra så vi kan gott dela med oss. Om inte annat så skänk en tjuga och skippa den där coca colan en dag.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar