torsdag 26 juni 2008

Min morgonrock - min rustning

Kom bara på en sak angående morgonrock. Hade lilla Vera på besök en tidig morgon. Modern skulle göra något och jag fick "vakta". Jag som inte vaknar i brådrasket gick i morgonrock (som ju inte är ovanligt). Efter som lillan var trött så satt jag henne i vagnen och vankade iväg på våran lilla "byväg" (sådär 12-15 hus). Fortfarande iklädd morgonrock naturligtvis - dessutom inte min utan gubbens gigantiska. Man vill ju inte frysa. Kvinnlig granne kom med bil och stannade och sa: "vad gör man inte för sina barnbarn". Jag sa att hade det varit inne i samhället så skulle det kanske inte passa att gå omkring i morgonrock men då replikerade samma kvinna att "det kan man visst det! Vi är vuxna nu och får göra som vi vill!". Så nu till alla er som bor i Sigtuna kommun - se upp! Snart kommer jag inflaxandes på Ica i morgonrock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar