lördag 20 december 2008

Hyenor bakom ratten

Idag (läs fredag) har jag varit på hjälpuppdrag. Yngsta dotterns sambo blev stående på motorvägen med deras gamla risiga bil. Vad är det som gör att bilar alltid lägger av någonstans mitt emellan långt bort och hemma? Han var på väg hem från jobbet och halvvägs hem på motorvägen börjar bilen långsamt dö. Han hinner dock svänga av vid avfarten Rotebro. Efter diverse samtal till den och den och den (som alla var upptagna) blev det jag som blev den "räddande ängeln". Gubben var inte heller anträffbar eftersom han var på kalas bort i hottahejti. Han gav mig dock tipset att bilen behövde ett nytt batteri. Jag stuvade in diverse verktyg i bien och for iväg till Mekonomen och köpte ett nytt batteri. Så iväg till "svärson". Han hade jobbad sedan någon gång mitt i natten och sov i bilen när jag kom fram. Vi skuvade och fixade. Jag höll mest i ficklampan. Batteriet kom på plats och bilen startade. Vi bestämde oss för hemfärd men svärsonen stannade ganska omedelbart, fortfarande på motorvägsavfarten. Jag stannade strax bakom ända ut i gröngräset. Han sa att batteriet inte satt fast ordentligt eftersom det var mindre än det gamla och försökte hitta något att fästa det med. Just då kom det ovanligt många bilar farande förbi. Två av dessa tutade ilsket och en blinkade hetsigt med lysena. Tack för det jävla hyenor! Ingen av dessa stannade för att fråga om vi behövde hjälp!!! Eftersom jag var upptagen med annat så tänkte jag inte på att ta bilnumren. Det ska jag göra nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar