lördag 20 december 2008

Olurvad går jag runt i mitt hus

Jag är så jävla snygg! Jag har varit hos yngsta dottern på hennes salong och friserat mig. Det var behövligt. Sist jag klippte mig var.... öh, sommaren 07, kanske. Förutom att jag brukar ställa mig framför spegeln och knifsa av lite själv då. Innan "justeringen" såg jag mest ut som en korsning mellan en överkörd skabbräv och en skurmopp. Färgen var dock inte rävröd utan mer soptippsråtta/grävling. Ja, jag vet. Jag har säkert skrämt slag på en hel del människor under tiden men det är inget som jag vet om. Kanske en och annan hjärtinfarkt beror på mig. Nu blir jag förvånad varje gång jag går förbi en spegel. Hajar till och undrar om jag är förföljd av någon okänd kvinna. Men det är jag inte för det är bara jag. Eftersom dottern tog tag och drog ut mina lurviga strån så är jag just nu rakhårig. Därför känner jag inte igen mig. Maken blev så till sig av att se en stilig okänd kvinna i sitt kök så han gick iväg för att raka sig. Hejdade sig dock när jag presenterade mig som hans fru. Det rakhåriga går snart över med den fukten som är utomhus. Lika bra det. Jag känner mig mest hemma som lurvhårig. God Natt!

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha, det där kan man ju utveckla. Men vad gör du i mitt kök? Kokar kaffe, jag är din fru.

    Jag ahr också ett hår som lever sitt eget liv, det växer uppåt, på bredden och nedåt. Oxch sen har jag ett ansikte i mitten som liksom försöker hänga med.

    En gång gjordes håret rakt. Huvaligen så proffsig jag såg ut. Men det återgick till normaltillståndet igen ganska snart.

    SvaraRadera
  2. Men nu vill vi se dit raka hår ju!

    SvaraRadera
  3. det var jag - evaeva som skrev det som står ovanför!

    SvaraRadera
  4. Sorry Eva-eva, det har redan börjat krulla till sig...

    SvaraRadera
  5. Det går att göra rakt igen ska du se, nästa gång med bild bevis :)

    SvaraRadera