måndag 9 december 2019

Garn, Harry, Antibiotika och galleri

Ibland stickar jag.
Ibland virkar jag.
Ibland repar jag upp.
Det här flerfärgade garnet stickade jag först en hel baksida till en eventuell tröja. Sen räckte inte garnet så långt och jag hittade inget mer. Då repade jag upp.
Sen började jag virka på en stor trekantig sjal (bilden) men när den var nästan färdig så tyckte jag den blev för tjock. Då repade jag upp.
Nu stickar jag en ny smal sjal...
det här viset blir inte garnkostnaden så stor. Jag köper ju garn på måfå och det blir vad det blir. Ibland blir det ingenting. Men jag håller händerna sysselsatta i alla fall.

I lördags var det kalas för dotter J och Marsipanrosen som blivit 11 år. Hon (och övriga familjemedlemmar) har helt snöat in på Harry Potter. Så flickebarnet fick en tröja med HP-tryck av mig och vi bjöds på HP-tårta. Detta är tydligen en kopia av en tårta som Harry får på 11-årsdagen av Hagrid.
Jag har sett två filmer och läst inga Harry Potter-böcker. Det är så många konstiga namn och jag kommer ihåg typ två. Barnen i familjen kan alla! Jag är imponerad.
Tårtan var fantastiskt god!
För övrigt - när jag inte äter tårta - äter jag antibiotika. Jag har ännu en gång förärats en fästing. På hakan! Den var mikroliten men nog fan fick jag en infektion. Det var två månader sen sist. Funderar på att droppa mig med Frontline.

Härom veckan var jag till ett helvetes stort köpcentrum. Fast det heter visst galleria. Jag skulle köpa tyg och tygaffärer växer inte på träd. Så jag köpte mitt tyg och sen skulle vi äta. Alltså alla dessa konstiga matställen som finns. Det är Asian och Bali och Tapas och Chilli med konstiga menyer. Och naturligtvis Max, Burger och McD. Vi tryckte i oss en hamburgare. Det går ju fort.
Det vanliga när man äter mat är ju att man efteråt säger: "det var gott". När jag ätit hamburgare säger jag alltid: "usch!"
Sen skulle vi köpa julklappar. Vi gick och vi gick och vi gick fel och vi gick. Vi hittade ingenting! Ja, alltså vi hittade en leksaksaffär, men inget som vi ville köpa.
Vi åkte hem efter två timmar med en kasse. I den var det tyg. Jag har inte hämtat mig än.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar: