onsdag 11 november 2015

Kläm och dra

Nu har jag varit hos psykopa... nej, jag menar osteopaten. Vi pratade och han kände och kämde, vickade och skruvade. Sen sa han: "hopplöst fall. Ta hela asken med Citodon och gör slut på eländet".

Näääää, det sa han ju inte alls. Det han sa var: "ha inte för bråttom och vänta dig inte omedelbar förändring". Det har tagit lång tid att bli trasig och det tar tid att bli hel. Även om man inte blir helt hel, så kanske man iaf blir lite mindre trasig. Han såg mig hur som helst inte som ett hopplöst fall.
Den här gången inriktade vi oss mest på mitt onda knä. Men han konstaterade att jag även är rejält sned i bäckenet vilket förmodligen drar igång ryggskott. (Förutom att flytta möbler!)
Jag har fått några stretchrörelser som ska utföras morgon och kväll. Det känns oerhört mycket bättre än som läkaren sa: "håll dig stilla och lägg på något varmt".

Jag har ju inte tid att ha ont och sitta still. Det ska ju inhandlas födelsedagspresenter för två barn och två vuxna som valt att ha födelsedag före jul. Sen ska det inhandlas julklappar till de 12 barnbarnen samt 4 bonusbarnbarn. Men jag ska försöka handla lite över nätet.

Marsipanros alias Pikachu
Chokladbjörnen alias Minions
"Marsipanrosen" fyller hela sju år! Den äldsta av mina barnbarn. Hon ska ha kalas för sina kompisar med utklädningstema: Harry Potter. Och då bjuder hon in sin mormor! Jag är oerhört hedrad. De två katterna är också inbjudna.
Det är likadant med näst äldsta barnbarnet; "Chokladbjörnen". Om han ska välja vilka som ska komma till ett eventuellt kalas, så väljer han mormor. Jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna detta, men jag är som sagt hedrad!

Och nu längtar jag efter de små turbomänniskorna, för jag har ju inte kunnat träffa dom på ett tag. Hoppas jag orkar med dom. Det är ju också något att vilja bli hel för. Har ni tips på presenter/julklappar så mottages det tacksamt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar