torsdag 10 mars 2022

Krig, sol, ångest

Tänk att vi haft corona över hela världen i två år och tänker att äntligen får man pusta ut. Återgå. Nej, men då måste ryssidioten dra igång ett krig! Och vem vet hur det ska sluta. Många lidande blir det hur som helst. Dystra dagar.

Och så börjar solen så smått titta fram och värma. Skööönt säger kroppen först och lutar sig tillbaka. Sen får den ett anfall av depression/ångest som en käftsmäll. Men vad är ångest jämfört med krig?! Jag kan ju gå och lägga mig i fosterställning och äta godis tills det går över. 

Är det ångest som Putin lider av också kanske? Ska man skicka en påse godis till honom? Med någon "god" fyllning. Man undrar i sitt stilla sinne vad ryssarna i gemen tycker om denna man. Jag tror hur som helst inte att det är många som kommer att döpas till Vladimir i nuläget.

Kan inte någon erbjuda honom en roll i någon skräckfilm. Han är mer skräckinjagande än någon annan! Då kanske han kunde få annat att tänka på. 

Övrigt:
I år tänker jag inte odla några grönsaker åt insekterna/sniglarna! Dom får ta sig till butiken och handla. Och jag sätter inga frön. Kanske jag köper en tomatplanta eller två till lilla växthuset. Och kanske, kanske jag ska ha ett par gurkplantor. Jag sa KANSKE!

I syrummet har jag svurit ihop en hel hög med kläder. Den nya symaskinen heter Viking. Och mig veterligen var vikingarna inte några som sydde. Och inte heller gjorde dom symaskiner. Vi är grymt osams. Nålar går av, trådar går av, den matar inte som den ska och den fattar inte när jag svär åt den!
Här kan man säga att snålheten bedrar visheten, men jag trodde på riktigt att den skulle räcka till. Jag skulle köpt en mer kraftfull, flerfunktionsduglig och svärtålig maskin. 

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar