torsdag 24 februari 2022

Despot-idiot och annat svammel

Jaha, så har då det förbannade ägghuvudet där borta i Ryssland dragit igång ett krig. Makt. Makt. Makt. Han är en sann patrIDiot. Jag lider med Ukraina. Inget gott kan komma ur detta. 

Vintern fortgår med evig blåst. Det är omväxlande vitt och blött. Jag och katten lider de dagar det blir snö och kallt. Han lider mest. Han kan ju inte ens trösta sig med kaffe. Det går åt mängder nu. Verkmästaren i magen har åkt på semester på obestämd tid.
Och så känner jag mig trött hela tiden. Jag är nästan säker på att jag var en björn i mitt förra liv. En del av mig vill bara gå i ide och sova. Jag tror dock inte att jag skulle ha uppskattat att föda ungar i en grotta. 

Det pågår melodifestival. Jag spelar in och snabbspolar för snabbtitt. Det är det enda sättet man står ut. Jag vill ju ändå höra om det är något bra. Det är det inte.

Sen har jag hört att det har varit OS. Jag har nog inte sett mer än en minut av det. Och den minuten berodde förmodligen på att jag gick förbi tv:n där Husbonden satt. Nog för att jag kan se skidåkning och liknande om jag inte har annat för mig. Men det har jag.

Just nu är jag inne i en syperiod. Det blir tröjor på löpande band. Och någon klänning. Och något barnplagg. Och lite annat. Hon skulle se mig nu - syslöjdstanten. Hon som tyckte att jag inte kunde något och gav mig det lägsta betyget. Pilutta dig kärringjävel!

streaming har jag nyligen sett Beck:s sista (senaste) fall. Jag skulle kunna dryfta mig till att säga att det var ett av dom bästa avsnitten! Riktigt bra skådespeleri. Skådespelare är ju nästan ett sällsynt släkte nu för tiden. Det ska ju vara dokusåpor. Billigt skit med "vanligt" folk. Sen kan man ju undra hur vanlig man är när man vill hålla sig framför kameran när man raggar på en bonde, hugger sig i benet med en yxa eller umgås med en programledare som "beter sig otrevligt". 

Beck, förresten - han ska väl dö snart? Han har ju försökt ett par gånger. Vad kommer sen? Blir det "Unge kommissarie Beck" som med kommissarie Morse? Ja, varför inte?! Unge-Morse-serien heter ju egentligen "Endeavour" som är Morse's förnamn. Så Beckserien får väl heta "Martin" då. 

Nu ska jag gå och göra en voododocka som liknar rysslands despot. Vet inte om det fungerar utan hårstrån men man kan väl försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar