onsdag 10 april 2019

Är jag VMSFB?

Det var oerhört stökigt runt kattmatsskålen idag. Nog för att Frazze numer äter som en gris, men jag börjar fundera på om det inte ligger en mätt mus och rapar någonstans. Välkommen till paradiset. Mat i flera skålar. Se upp för råttfällorna bara. Världens bussigaste katt. Bär in och bjuder på mat.

Jag la mig sent och vaknade alldeles för tidigt. Och kallt är det. Tror jag går och lägger mig under täcket igen. Jag har böcker som behöver läsas. Det är väl en uppgift så god som någon. Det har varit trögt med läsningen sista halvåret. Jag kommer liksom inte in i historierna. Men det är säkert fel på böckerna och inte på mig. Jag skyller på det.
Mina två hjärnceller har svårt att varva ner. Så när jag lägger mig på kvällen (natten) och läser så är det bara ena hjärncellen som läser. Den andra håller på och funderar ut påskmat och nästa syprojekt. Säkert någon form av funktionsnedsättning. Fast numer tror jag alla har det i någon form.
Vad är motsatsen? Funktionsuppsättning? Normal? Funktionell? Vid sina sinnens fulla bruk?
En person med ADHD/ADD kommer att titta på dig, höra vad du säger och se dina läppar röra på sig. Men efter de fem första orden har deras tankar redan flugit iväg. Dom kan fortfarande höra dig prata, men deras tankar är uppe bland molnen. Istället tänker dom nu på hur dina läppar rör sig eller hur din frisyr ser rufsig ut.
Ja, men det är ju jag! Ibland. Det beror ju faktiskt lite på vem som pratar och om vad. Men i så fall är jag nog mer ADD. Hyperaktiv är jag inte. Men jag skulle nog (kanske) definieras som normal. VidMinaSinnensFullaBruk. Fast med en släng av social ångest och HSP.

Såna är vi skogsmårdar. Vi kan förefalla skygga, titta forskande och nafsa efter folks ben emellanåt, för att sedan svänga våra lurviga på en fest. Typisk skogsmård. Hänger gärna med, men måste alltid ha tillgång till ett hål att krypa ner i.
Sen är jag ju inte supersmart. Avskydde skolan. Lite korkad light. Särskilt när det gäller siffror. Men jag är autodidakt och har sunt förnuft. Det pratas det väldigt lite om. Sunt förnuft. Det borde läras ut. Sunt förnuft och Empati.

Frazze har somnat i köksfönstret medan han utförde sin dagliga yoga.
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar