tisdag 15 september 2009

Nu är det hjul igen..

Det blev en Volvo! Om inget oförutsett inträffar så har vi en ny bil utanför huset på fredag. En ostronfärgad med fyra hjul och träratt! Bromsar finns och en jävla massa finesser som jag inte riktigt vet vad man ska ha till. Dock inget trinettkök. Ingen handväskkrok heller men det kanske jag kan fixa själv med hammare och spik. Det var någon skavank här och där men vem har inte det? Visserligen har ju inte bilen passerat femtiostrecket (som tur är) men skavankerna beror ju å andra sidan inte på bilen utan på föraren i det här fallet Han hade visst kört in i något. Skavt fälgarna hade han gjort också vilket irriterade Gubbe så han drog ner på priset. Jag skulle inte ha märkt något. Fälgar - vad är det mot en handväskkrok?

8 kommentarer:

  1. Ostronfärgad - tjusigt värre ju!

    Man gratulerar till köpet, hoppas både herrn i huset och Baronessan är nöjda!

    SvaraRadera
  2. Heja Gubben...det är bra U klaga U betala mindre...för då får man meeer!

    :)

    SvaraRadera
  3. Tantaluran: Jodå, båda är nöjda

    SvaraRadera
  4. Hm... Jag är en sån man som får hysterisk depression av ALLT som har med bilar att göra. Om någon säger fälgkors så säger jag religiös symbol, va??

    Men kul med en bra affär...tror jag...jag vet ju inte.. men hälsa Gubbe att jag ringer nästa gång en bilförsäljare försöker lura på mig någonting!
    Afton o kram!

    SvaraRadera
  5. Anders: Bra affär... ja, det återstår ju att se. Gubbe kan i och för sig meka en del, men han brukar däremot inte ha tur med bilköp.

    SvaraRadera
  6. Ostronfärgad?????
    !!!!
    Det var nästan så jag fastnade där... Men jag förmodar att det nån sån där slemmig gråbrunbeigevit nyans då? Eller?

    Men det är bra med en make som kan pruta. :-)

    SvaraRadera
  7. Laila: Ja, jag är inte alls hemma på ostron men någon sorts gråbrun nyans är det.
    Jo, Gubbe är bra på att pruta. Jag tycker att det är skitjobbigt och håller mig undan annars ska han dra in mig i diskussionen.

    SvaraRadera