torsdag 22 januari 2009

Medar under skon eller rumpan

Isdans på TV hemma hos modern. Den ena pråligare än den andra beträder isen. Skulle vara roligt att se lite mer jämlikhet på dessa tillställningar. Tänk er en robust ryska som flänger upp sin medåkare på ryggen och sen dänger ner honom i isen. För att ta ett steg till så kunde ju killarna klä upp sig i tyll och rysch och pysch. Såg en riktigt fluffig höna idag i grönt tyll. Men visst kunde hon åka. Ryska som hon var. Kul att titta på i alla fall även om jag inte bryr mig om tävlingen i sig. Jag vill bara se hur fint dom åker. Skulle vara kul om man kunde spänna på sig grillerna och göra en piruett, men för mig räcker det att gå ut på trappen för att göra en sådan. Min kropp är inte gjord för skridskoåkning, min kropp är gjord för spark. Helst sittande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar