torsdag 23 augusti 2018

Mandolin

Jag tänkte bara berätta att jag älskar min mandolin. Och då menar jag inte en sån här:

Utan en sån här:
Alltså den använder jag i stort sett varje dag. Men jag vill bara säga det att dom är jävligt vassa! Det är ju liksom grejen. Vilket mitt lillfinger märkte häromdagen.
Jag använder oftast inte det där "greppet" som följer med. Det som gör att man INTE ska skära sig. Jag tycker att det går bäst utan. Men man får ju passa sig. Häromdagen så hade jag en lång bit av en squash som jag gav mig på. Den var rätt så hård och jag tryckte på medan jag skivade i en jävla fart. Plötsligt gick squashen av och eftersom min hand fortsatte att strimla så skar den av en bit av mitt lillfinger. Man kan säga att jag inte passade mig.
Jävlar vad det blödde! En stor skinnbit satt kvar i mandolinen. Detta kommer inte alls att få mig att använda "greppet", men kanske, kanske att jag inte tar i så förbövlat nästa gång. Lätta tag! Lätta tag! Och... jag älskar fortfarande min mandolin! Nu funderar jag på att köpa en sån här handske:
Jag önskar i och för sig att jag kunde använda den övre mandolinen, men där går en gräns. Förresten är jag inte säker på att jag inte skulle strimla fingrarna på strängarna också.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Du vågar, det gör inte jag och nu har du bevisat hur farlig den kan vara. Har förresten en riktig mandolin i källaren.. loppisfynd

    SvaraRadera
  2. Emileitha: Det kanske går att strimla grönsaker på strängarna :D

    SvaraRadera