torsdag 14 februari 2019

Tyngdtäcke och skatbon

I natt har jag sovit med tyngdtäcke. Och en insomningstablett. Men nog fan vaknade jag stup i kvarten och snurrade ändå. Troligen behöver jag ett betongblock för att hålla mig stilla.
Men det var väldigt skönt med tyngden. 7 kg och en katt. Det finns ju tyngre men man ska ju kunna vända sig också. Det täcket jag har har inte kedjor (Emileitha) utan kulor. Det var ett helvete att få in det i påslakanet i alla fall. Jag var helt slut när jag var klar. Kanske blir det bättre efter ett tag. Eller inte, sa den pessimistiske.

Det är plusgrader ute. Ganska många. Jag vet varför. Sigtunarännet går av stapeln i helgen. Här ute ska dom ränna. På bilden alltså. Inte hos mig. Hoppas dom har ispikar, isdubbar och flytväst med sig. Varför inte dykardräkt?
Det börjar ju lukta sportlov också. Det brukar vara ett osvikligt tecken på blid- eller skitväder. Kanske kommer hönsen hem på besök den veckan. Då kan man ju alltid hoppas på plusgrader. Ock ägg!

Apropå fåglar. Dom är verkligen bra på att bygga bon.
Fast man kan ju undra hur bra placering det är när stormarna drar igång. Om jag var skata (vilket jag i och för sig är, fast utan vingar) så skulle jag hellre boa i en lurvig skog. Men vi är ju olika, vi skator.
Det kan ju vara ett kråkbo också.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar