måndag 13 maj 2019

Bakbensvärk

Jag har ont idag. I muskler jag inte visste att jag hade. Jag undrar så vad dom har haft för sig för jag har ingen aning. Det är liksom träningsvärk i övre bakbenen. Ni vet var det är va? Strax under röven.

Kan det ha att göra med den dröm jag hade? Jag och en skock andra människor som jag inte vet vilka det var, gömde oss i ett rum från "ruskiga typer". Vet inte vilka dom var eller vad dom ville. Men vi gömde oss i något rum i källaren hos mina svärföräldrar. Och... jag var SÅ kissnödig. Ja, det vet man ju vad det betyder! Så jag frågade om jag kunde gå på toaletten, men någon sa: "håll dig". Så då gjorde jag det en stund. Men sen gick hela drömmen ut på att försöka undvika de ruskiga typerna och ändå hitta en toalett. När jag väl hittat en och låst in mig, just som en ruskig kom rusande, så vaknade jag. Tur det!
Nu vet jag inte vad den drömmen ska ha för inverkan på min under-röven-värk, men vi skyller på den. Kan man få ont i bakbenen av att vara kissnödig och rädd?

Idag skulle min salig moder ha fyllt 95 om hon hade hängt kvar. Grattis "Mormis" på din dag. Jag kommer över med några blomster senare idag. Tyvärr får man ju inte plocka din älsklingsblomma: backsippa, så det får bli något annat.
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar