torsdag 30 december 2021

Hej då 2021

Nu är glada julen slut, slut, slut... Har ni anammat julefrid? Har barnen tindrat? Är plånboken tom?

Det blev en vit jul. Otroligt nog. Men jag tyckte inte att det kändes riktigt som jul i år. Men vad gör det. Det kommer säkert en ny nästa år. 

Och nu väntas nyår. Med nya restriktioner. Det var då fan vad segt det var med denna corona. 

Jag och Mr T ska tillsammans med åtta vänner åka båt igen. Nyårskryssning för åttonde gången. Men det blir inte som vanligt. Ingen dans *snyft*. Men vi får säkert roligt. Vi brukar ha det när vi ses. Vi är besprutade tre gånger och får hoppas att det håller oss friska. Annars blir detta iaf en prövning, även om det förmodligen inte kommer att vara lika mycket folk som vanligt. 

När vi kommer åter (vilket jag hoppas att vi gör) så ska julkrafset ut! Det är det bästa efter nyår. Att städa undan. Jag vet hur det blir. Jag slänger - med stor iver - ner allt i sina boxar och nästa jul blir jag irriterad på allt trassel. För ni vet väl hur det är? Även om man lägger två sladdar prydligt  intill varandra så har man ändå 14 knutar när dom ska fram. 

Sen ser vi fram emot en ny vår. Så mycket odlande tänkte jag inte ta mig för nästa år. Detta eftersom det var så mycket sniglar, löss och annan helvetes ohyra som åt upp det mesta. Skulle inte förvåna mig om det börjar dyka upp vildsvin som plöjer upp gräsmattan också.
Dessutom frös en hel del plantor på vår glasveranda, då elementet fick för sig att dö när det var som kallast. Murphys lag som vanligt. 

Men... då kan man ju glädja sig åt att köpa lite nytt då. I växtväg menar jag. Även om det är tråkigt att växter som man haft i flera år strukig med. Fyra små hyacinter dog också så dom ställde jag ut i garageförrådet. Där hade mössen fest! Frusna hyacinter är tydligen mumma för en mus. Fast dom är visst giftiga. I så fall behöver vi inga musfällor.

Och så ska vi väl klämma ur oss några löften på nyåret också!? 


Här till höger är eventuellt mina. Men bäst är att inte lova någonting.

Förresten vad händer om man inte håller det man lovar? Kommer nyårsspöket och klipper till en över näsbenet? Kommer hörseln att försvinna? Kommer matpriserna att gå upp? Nä, det är nog som med regeringslöften - det händer inte någe!

Vad ni än lovar och vad ni än gör önskar jag alla en fin nyårsafton och ett alldeles fantastiskt och friskt 2022!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar