tisdag 7 maj 2019

Återupptagningsupprepning

Går ni på bio? Mig händer det ungefär en gång vartannat år. Det är inte riktigt min grej det där. Trängas med folk som smular popcorn. Sist vi var iväg - lite halvt oplanerat som det alltid blir, så såg vi en film som heter/hette Gold. Jag somnade! Flera gånger!! Det var inte den jag ville se, men det var den enda som passade med tiden.
Jag har blivit oerhört kinkig vad gäller film. Och mina känselspröt brukar ana om jag kommer att gilla en film eller inte i förväg. Stämmer 9 ggr av 10. För nu är det så att vi är innehavare av diverse filmkanaler. Något erbjudande som herr T inte kunde motstå. Jag undrar ännu varför. Han kollar ALDRIG på film.
... i lördags kände jag att en film - hemma på TV - skulle passa mig. Kollade igenom alla kanaler vi hade och ingen, jag säger INGEN fick mig intresserad!

Jag menar när man ändå har köpkanaler. Något borde det väl finnas!? I den vanliga tablån fanns "smartare än en femteklassare" på 1:an *stön*, "Stjärnornas stjärna" på 2:an *urk*, TV 4 visade "Sällskapsresan 2" och TV 4 film visade "Sällskapsresan 2" Så oerhört fantasifullt!
Sällskapsresorna i all ära, men är dom inte snart utslitna? Dom och Göta kanalfilmerna. Vad 3:ans och 5:ans kanaler visade bryr jag mig inte i för där är det mer reklam än film.

Jag blir förundrad att vi hela tiden ska pådyvlas dessa repriser. Ofta på någon nytillkommen kanal där man kan kalla filmer från artonhundrakallt för "nypremiär". Det borde ju inte ens heta repris utan återupptagningupprepning.
Jag vet inte hur många nya filmer det kommer varje år, men när jag googlade så fick jag fram träffar på "30 hetaste filmerna". Alltså allra som minst 30. Varje år! Kan man kanske tänka sig att sända någon av dessa. Vi behöver ju inte ta dom från förra året. Jag kan nöja mig med dom från 2015.

Men ska jag vara riktigt ärlig så skiter jag i filmerna. Men visa åtminstone några bra deckare/kriminalare. Det har det varit snålt med. Just nu har vi "Ett fall för Vera" men i sommar får vi inte ens morden i Midsommer. Hur ska jag klara mig???
TV-favoriter!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

  1. Så sant det du säger men Vera orkan man titta utan att somna och så kunskapskanalen gillar jag..för det mesta i alla fall och

    SvaraRadera
  2. För mig tar det längre tid att hitta en bra film än att se själva filmen!

    SvaraRadera