måndag 7 september 2020

Å så går livet vidare...

Vad hände med sommaren? Den var för het, den var för kall och så för het igen. Aldrig är det lagom. Men just idag var det lagom! Lite kylig men solig höst. Så perfekt som det kan bli. Det finns dock en nackdel med hösten. Den följs av svensk vinter. 

Tänk om coronahelvetet håller i sig mycket längre. Vad gör vi då hela vintern? Ingen bio, ingen restaurang, inget hotell, inga möten. Ha, ha... som om jag varit på bio på senare år. Nej, man får väl dra på någon gasmask och silikonhandskar och ge sig ut i folkvimlet. Ingen risk för vare sig igenkänning eller hångel. Oerhört svårt att ta en öl också!

, man får ta sig i kragen och sätta fart på symaskinerna. Dom (och jag) har vilat tillräckligt nu. Men det är då fan vad det ska ta emot innan jag kommer igång. Men när jag väl gör det, så syr jag typ dygnet runt.  Herr T får väl hålla sig i garaget med bil och mopeder.

Hönsflocken har utökats med en hittehöna. En liten stackare sprang på vägen och lämnades in hos dotter. Det var en väldigt ung höna (tupp) vid upphittandet. Så den har fortfarande fullt sjå att hitta sin plats i hierarkin. Alla vill ju vara högsta hönset. Det ordnar nog till sig, men snälla är dom inte! Man skulle kunna säga att snäll är ett ord en höna inte begriper.

I trädgården har hösten verkligen hälsat på. Inte mycket som blommar. Gurkorna är slut och de sista tomaterna kämpar med att bli klara. Jag tycker att det är lite tråkigt att man håller på och sliter med dessa plantor för att slutligen få ett gäng tomater som man inte hinner äta upp. Dessutom så jäkla sent på året så jag hinner ledsna. Eller en massa gröna som man måste hitta på att göra något med för att inte kasta. Smakade grön ketchup hos svärdotter i helgen. Så därför gjorde jag sån idag. Den blev BÄRFISGRÖN!

Smakade så där. Men den går säkert att hälla på någon korv eller ner i någon gryta. Välkomna på middag! Ha, ha. Sen tog jag rätt på de få äpplen vi fick i år. De flesta fick för sig att dimpa ner innan de var klara. Jäkla ofog! Men några har jag nu gjort äppelkompott på till vinterns kakor eller annat.

Så det så!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

  1. Åh hej dig Baronessan!!! Äntligen hittade jag på dig igen, har inte haft rätt inställning tydligen på bloggen!!! Ja du jag håller med dig, vart tog sommaren vägen....Och nu är hösten här.... jag har träffat mina vänner och barn/barnbarn utomhus i sommar men tänker på den kommande vintern.. fy sjutton.. men man får väl se till att hålla avstånd när man kommer att träffas inomhus..... ja för så blir det.. Nu när jag hittat hit igen så kommer vi att "ses" lite oftare. Ha de så gott Kram från mig

    SvaraRadera