söndag 20 december 2020

Fettbildning - den enda bildning som jag har

 Jag har utvecklat en ny hobby nu under pandemin. Eller... nygammal kan man säga. Jag äter! 

Vid ungefär var fjärde tugga funderar jag på hur jag ska gå ner i vikt. Äta rätt, äta på rätt tid, äta mindre, röra sig mer osv. Jag blir hungrig bara jag tänker på det.

Varför bryr jag mig ens? Jo, för att jag inte gillar när magen är i vägen. Kalla det bilringar eller volanger - spelar ingen roll. Det är lika obekvämt! För det är ju inte vidare fördelning på fettdepåerna. Dom liksom klumpar ihop sig på ett eller ett par ställen. Tack och lov för mjukiskläder! 

Julen är här sjung hopp faralla. Nu ska vi sitta i karantän och kolla på.... REPRISER! Fast det heter ju inte det. Det heter antingen nypremiär eller så heter det tradition. 

Jag undrar lite om alla inblandade i TV-sändningarna har corona. För det måste ju finnas en uppsjö av filmer och serier som aldrig spelas. Men det har väl något med rättigheter och pengar att göra antar jag.

Vi får gå tillbaka i tiden. Spela fia med knuff, svälta räv eller något annat roligt. Umgås helt enkelt. Fast inte fler än 8! Eller är det 5 nu? Snart får man inte vara med någon annan än sig själv. Blir jobbigt. Jag och herr T får turas om att vistas i huset. Eller använda varsin våning. Tjing för nedre i så fall för där finns toalett. Men det blir verkligen tråkigt om man ska spela fia med knuff med sig själv.

Men det finns faktiskt ganska många människor som ensamma för jämnan. Och som inte vill vara det. Dom är det synd om. Särskilt nu i juletid. Sitter ensamma i en lägenhet och har inget annat än TV:n. 

Jag och gubbe har ju ändå varandra. Vi får stå ut med oss. Och det gör vi!


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar