onsdag 17 februari 2021

"Det går åt helvete i alla fall..."

The Far Side, Gary Larson
Munskydd, handskar och isolering håller i sig. Fan vet hur det ska sluta. Det kanske är dags för robotarna att ta över nu så vi får hålla oss inne för alltid. Lika bra det. Snart trycker nån på den röda knappen eller så ger Moder Jord upp. 

Kom nu inte och säg att jag ska vara optimistisk. Vi gör inte sånt i pessimistföreningen. Optimism är det som gör att man blir besviken och grämer sig. I mitt liv kan inget bli riktigt så jävligt som jag tänkt. Mitt glas är alltid halvtomt. Jag är nöjd så. 

Men jag är ändå en positiv människa. Hur nu det går ihop. Jag njuter av små saker och blir glad av lite. TV är dock något som jag inte njuter av. Vore roligt om någon kunde göra statistik på hur många repriser som går varje dag. Har alla covid på TV? Det verkar som att någon tryckt på random och sen gått hem.

Men för dom som gillar Wahlgren och deras fantastiska familj så kommer ju nu Benjamin med ett eget (nytt!!) program. Med gäster. Själv är jag av den uppfattningen att alla i familjen W borde få en egen betalkanal som inte ingår i något annat paket. För då köper inte jag det!

Typisk gengasbil
Och nu över till el. Vi ska köra fossilfritt! Yes! Men elen räcker inte till. Hur tänkte vi nu då? Själv väntar jag på att något snille ska uppfinna matavfallsbilen. Typ som den gamla gengasbilen. En behållare som bränner sopor och omvandlar till energi.
Vi kanske inte kan blåsa på i 120 men det är bara bra. Kanske får man bygga om parkeringsplatserna så behållaren får plats, men det är smällar man får ta.
Och sopor finns ju överallt. Skulle bränslet ta slut kan man sätta i sig en klase bananer och köra vidare på skalen. Vilken dröm!


Som
avslutning på detta oerhört peppande inlägg vill jag ge er några textrader från Euskefeurat med Ronny Eriksson i spetsen.

Nu står man mitt mellan vaggan och graven.
Medelålders och med övervikt.
Visst har man väl planera’
att börja motionera
fast givetvis på lite längre sikt.
Och man drömmer om en ny och fin Mercedes
och om ett sommarhus i Portugal,
men man får en gammal Skoda
med en trasig växellåda
och en friggebod, i bästa fall.

Det är lika bra att sluta drömma.
Det går åt helvete i alla fall.
För om man drömmer om Paris
hamnar man på något vis
lik förbannat i Hudiksvall.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

8 kommentarer:

  1. Ja det är så sant så.... får inte vaccin innan jul tror jag.... bäst att hålla sig hemma alltså.
    Ronnys text här är bland det bästa jag vet... hör låten i skallen när jag läser... gubben undrade vad jag sjöng....
    Ha en fin dag vidare nu. Kram från nabolandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaccin kommer när vi minst anar det. Kram tebaks.

      Radera
  2. Härligt inlägg! Känner igen mig så mycket i hur du skriver om optimism och pessimism. Visst, jag har mycket att vara glad och tacksam för, jag också, MEN... Min vattenflaska är halvtom.
    På TV har jag ändå hittat en del bra serier som jag följer. När livet vänder är en sån, liksom Atlantic Crossing. Och så en och annan deckare/psykologisk thriller. Men det är massor av gamla repriser, en blir gaaalen och uttråkad. Och kändisfamiljer bryr jag mig inte särskilt mycket om, vi har tillräckligt med drama i verkligheten.
    Gillar ditt inlägg mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Atlantic C har jag tänkt kolla på. Och deckare så klart när något finns. Det får bli på play.

      Radera
  3. Instämmer på dina åsikter om både det ena o det andra, kändisar vill jag inte stirra på tv heller. Så förbi av trötthet av detta covid elände, håller på och vakna lite som björnen dock efter lång jobbig period..må gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har iaf vintern släppt sitt grepp. Längtar efter att luta mig mot en solig vägg.

      Radera
  4. Hej på dig Baronessan!!!! Så sant det du skriver, om det här att vara optimist.... Jag är också en sådan, men nu har jag också börjat tröttna ur på allt som är!! Munskydd, håll dig på avstånd, umgås bara med dem du bor med... ja allt det här gör jag... och det är därför jag börjar bli så sur.... för att sen inte tala om alla repriser på TV... haha.. ja nu har jag gnällt av mig jag med... det är skönt att göra det ibland... trots att jag är en optimist.. i vanliga fall ja....!!! När jag inte har nåt för mig... vilket jag sällan har... så brukar jag se på Netflix och TV4 play.... då blir jag kvar i sängen någon timme ha ha.... sen är det ju snart kväll igen... och en ny dag börjar... och det är då Optimisten i mig kommer fram... ja IDAG blir det en strålande dag!!!! Ha de så gott nu ! Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kvällar och tidiga nätter är underskattat :D Kram te´baks.

      Radera